گلستان از سرمایه‌گذاری در صنعت پرورش گاومیش حمایت می‌کند


گلستان از سرمایه‌گذاری در صنعت پرورش گاومیش حمایت می‌کند

گرگان - ایرنا - رییس سازمان جهادکشاورزی گلستان گفت که این استان از سرمایه‌گذاری در صنعت پرورش گاومیش با هدف توسعه کمی و صنعتی و گسترش برنامه‌های اصلاح نژادی جمعیت این پستاندار استقبال و حمایت می‌کند.

مختار مهاجر روز سه شنبه اظهار داشت: گلستان به دلیل برخورداری از مناطق دارای آب بندان، رودخانه، تالاب، ساحل دریای خزر و شبه جزیره میانکاله، دارای ظرفیت مناسب پرورش گاومیش و افزودن بر تولید بیشتر گوشت قرمز است.

وی به تدارک برگزاری همایش "روز مزرعه گاومیش دام هزاره سوم" در بندرگز اشاره کرد و گفت: در این همایش مسوولان کشوری و استانی، محققان دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی، کارشناسان و پرورش دهندگان گاومیش استان‌های کشور حضور داشته و به تبادل نظر خواهند پرداخت.

مهاجر تولید محصولات لبنی و با ارزش و استفاده از بقایای گیاهی به ویژه گیاهان خَشَبِی (علوفه چوبی) و تولید گوشت و شیر با استفاده از منابع خوراکی ارزان قیمت را از مزایا و فواید پرورش گاومیش دانست و گفت: وجود این قابلیت ها باعث شده تا گاومیش به دام هزاره سوم معروف گردد.

مدیر امور دام سازمان جهادکشاورزی گلستان نیز معرفی صنعت گاومیش‌داری در استان، ترغیب سرمایه گذاران و معرفی مزایای پرورش این حیوان برای ایجاد فرصت های شغلی جدید را از اهداف برگزاری همایش "گاومیش در هزاره سوم" در بندرگز اعلام کرد.

غلامعلی هلاکو به ایرنا گفت: گلستان دو هزار و ۱۰۰ راس گاومیش دارد که بخش عمده آن ها در بندرگز، گُمیشان، کردکوی، گنبدکاووس و ترکمن نگهداری می شوند.

صنعت گاومیش داری گلستان بیشتر به شیوه سنتی اداره می شود که در سال های اخیر جهادکشاورزی استان برای صنعتی شدن پرورش آن برنامه های ویژه را از جمله حمایت بانکی از سرمایه گذار، اصلاح نژاد گاومیش، رکودگیری و توزیع نهاده های یارانه دار به اجرا درآورده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گلستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


این بازیگر دنیای شیرین بعد از 27 سال الان چه شکلی شده؟+ بیوگرافی اشکان اشتیاق