فعالیت 55 موکب تا بازگشت کامل زائران اربعین در خوزستان


فعالیت 55 موکب تا بازگشت کامل زائران اربعین در خوزستان

آبادان - ایرنا - مسئول کمیته مشارکت‌های مردمی، اسکان و تغذیه ستاد اربعین خوزستان گفت: با تمهیدات انجام شده 55 موکب تا بازگشت کامل زائران اربعین در استان خوزستان برپا می‌باشند.

به گزراش ایرنا حجت الاسلام سیدمحمود موسوی سه شنبه در بازدید از مرز شلمچه با اعلام آمادگی کامل برای خدمات رسانی به زائران بازگشته از کربلا اظهار داشت: برای بازگشت زائران پیش بینی های لازم صورت گرفته و آمادگی کامل برای خدمت رسانی به زائران در سفر بازگشت از کربلا وجود دارد.

وی افزود: مساجد و اردوگاه ها در سایر شهرهای استان خوزستان برای اسکان و تغذیعه زائران اربعین آماده شده اند ضمن اینکه ۲۰ موکب در شلمچه، ۱۵ موکب در چذابه و ۲۰ موکب در سایر شهرهای استان خوزستان تا بازگشت کامل زائران کربلا برپا خواهند بود.

حجت الاسلام موسوی تصریح کرد: برای اربعین امسال هزار و ۵۰۰ موکب در استان خوزستان پیش بینی شد که ۴۰۰ موکب از میدان مقاومت خرمشهر تا شلمچه ، ۳۰۰ موکب در چذابه و ۸۰ موکب در ورودی اتدیمشک و مابقی نیز در مسیر اهواز تا چذابه و اهواز تا خرمشهر فعالیت می کنند.

وی افزود: در هر ساعت از شبانه روز که زائران وارد شوند آب بسته بندی، بهداشتی و غذا بین زائران اربعین توزیع می شود، همچنین در زمینه اسکان و تغذیه زائران در استان خوزستان به ویژه در مرزهای شلمچه و چذابه و مسیر منتهی به گذرگاه ها مشکلی وجود ندارد.
وی اظهار داشت: در شلمچه امکان اسکان روزانه ۱۰۰ هزار زائر و تغذیه ۲۰۰ هزار نفر، در چذابه امکان اسکان ۸۰ هزار زائر و تغذیه ۱۹۰ هزار نفر فراهم است.

۴۰۰ موکب از شهرهای مختلف خوزستان و دیگر استانهای کشور در مرز شلمچه برپا شده است.

شلمچه در ۱۵ کیلومتری خرمشهر و چذابه در ۱۱۰ کیلومتری غرب اهواز ۲ گذرگاه زائران اربعین حسینی در استان خوزستان می باشند.

۷۱۰۴/۶۰۶۸

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خوزستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403