جانشین فرماندهی ناجا: برای بازگشت زائران اربعین به کشور نگرانی نداریم


جانشین فرماندهی ناجا: برای بازگشت زائران اربعین به کشور نگرانی نداریم

اهواز - ایرنا - جانشین فرماندهی نیروی انتظامی گفت: برای بازگشت زائران اربعین به کشور از همه ظرفیت های این نیرو استفاده خواهد شد و از این نظر نگرانی و دغدغه‌ای نداریم چون برنامه‌ریزی و تمهیدات لازم از قبل اندیشیده شده است.

سردار سرتیپ ایوب سلیمانی روز سه شنبه در جریان بازدید از پایانه مرزی چذابه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه تا این ساعت بیش از ۲ میلیون زائر ایرانی در عراق هستند افزود: بازگشت زائران به کشور از چند روز گذشته شروع شده و این روند در حال شتاب گرفتن است.
وی به همراهی خوب و قابل ستایش زائران اربعین حسینی با پلیس در مرزهای چهارگانه خسروی ، مهران ، چذابه و شلمچه و مسیرهای منتهی به این مرزها اشاره کرد و افزود: این همراهی و مشارکت مردم در نظم و انضباط بی نظیر است.

سه ثانیه زمان برای عبور هر زائر
جانشین فرماندهی نیروی انتظامی با اشاره به خروجی و ورودی زائران که بیشتر به راهپیمایی شباهت دارد گفت:زمان عبور هر زائر از گیت گذرنامه سه ثانیه است چون ناجا همه چیز را هوشمند کرده است.
سردار سرتیپ سلیمانی اظهار داشت: با وجود تردد بدون وقفه زائران از مرزهای رسمی ، دقت عمل پلیس در مواجهه با مجرمان و افراد دارای منع قانونی خروج از کشور، بالا است و در این ارتباط تعدادی که قصد داشتند به صورت غیرقانونی از کشور خارج شوند نیز بازداشت شده اند.

کاهش ۳۵درصدی تصادفات رانندگی با وجود تردد ۲ برابری زائران
جانشین فرماندهی نیروی انتظامی گفت: با وجود افزایش ۲ برابری تردد زائران اربعین حسینی نسبت به اربعین سال گذشته، شاهد کاهش ۳۵درصدی تصادفات رانندگی در مسیرهای منتهی به مرزهای چهارگانه خروجی هستیم.
وی علت کاهش تصادف های رانندگی را بهبود زیرساخت‌های استان های مرزی و حضور ماموران پلیس راه و همچنین رعایت قوانین رانندگی از سوی زائران اربعین حسینی بیان کرد و افزود: هم اکنون یک هزار و ۵۰۰ گشت راهور و یک هزار و ۸۰۰ گشت انتظامی در مسیر تردد زائران و موکب ها حضور دارند.

توصیه های پلیسی به زائران اربعین
سردار سرتیپ سلیمانی به زائران اربعین حسینی که عازم شهرهای مقدس عراق هستند، توصیه کرد به قوانین و مقررات کشور میزبان احترام بگذارند و اقلامی که ورود آن به کشور جرم محسوب می‌شود با خود حمل نکنند.
همراه داشتن مدارک و مستندات قانونی به گونه‌ای که کمترین معطلی را برای ماموران پلیس گذرنامه داشته باشد از دیگر توصیه فرمانده ارشد انتظامی به زائران اربعین حسینی بود.
وی به زائرانی که از سفر معنوی کربلا به کشور بازگشته اند خواست توصیه های ایمنی پلیس را جدی بگیرند، در حال خستگی رانندگی نکنند.
از ابتدای حرکت تدریجی زائران اربعین حسینی به سمت گذرگاه های مرزی چذابه و شلمچه ، فرماندهان ارشد نیروی انتظامی از این گذرگاه های مرزی بازدید کرده و تردد زائران اربعین حسینی را رصد و پایش کردند.
به گزارش ایرنا حرکت تدریجی زائران اربعین حسینی از اول ماه صفر آغاز شده و تا دو سه روز مانده به اربعین حسینی به اوج خود می‌رسد.
مرزهای چذابه و شلمچه ۲ گذرگاه رسمی و بین المللی تردد زائران اربعین حسینی است.
بر اساس تقویم رسمی جمهوری اسلامی ایران و نیز تقویم عراق، ۲۷ مهر روز اربعین است.
۶۰۶۵/۶۰۰۲

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خوزستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


سکانس خنده دار از سلمان نون خ که بویی از رمانتیک بودن نبرده / همه از خنده روده بر شدند!