لندو نوریس: سبقت البون، یک حرکت درست بود


فرمول یک ایران – لندو نوریس راننده تیم فرمول یک مکلارن که در مسابقه فرمول یک ژاپن نتوانست نتیجه مناسبی را بدست بیاورد، بیان کرد که از اینکه الکس البون بابت سبقتش از او جریمه نشده است خوش حال است چونکه سبقت البون از وی یک مانور صحیح و درست بود. در گرندپری ژاپن 2019 که چارلز لکلرک در دور اول با مکس ورشتپن برخورد داشت و قطعاتی از خودروی وی در داکت...

فرمول یک ایرانلندو نوریس راننده تیم فرمول یک مکلارن که در مسابقه فرمول یک ژاپن نتوانست نتیجه مناسبی را بدست بیاورد، بیان کرد که از اینکه الکس البون بابت سبقتش از او جریمه نشده است خوش حال است چونکه سبقت البون از وی یک مانور صحیح و درست بود.

در گرندپری ژاپن 2019 که چارلز لکلرک در دور اول با مکس ورشتپن برخورد داشت و قطعاتی از خودروی وی در داکت ترمز چرخ سمت راست جلوی خودروی نوریس گیر کرده بود که نارضایتی مدیر تیم فرمول یک مکلارن را نیز به همراه داشت باعث اختلال در عملکرد ترمزگیری نوریس شد که در ادامه مسابقه یک صحنه جنجالی با البون شکل گرفت که نوریس در اینباره بیان کرد:

همه فکر می کنند که من و الکس باهم برخورد و تصادف داشتیم ولی اصلا هیچ تصادفی وجود نداشت. از دید من هیچ برخوردی صورت نگرفت، او یک مانور درست را اجرا کرد که از خیلی دور تر قصد به انجام آن گرفت.

ترمز های من بیش از اندازه گرم شده بودن که آن هم به خاطر قطعات خودروی لکلرک بود که این مسئله باعث شد من تایر سمت راست جلوی خودرویم حین ترمزگیری کاملا قفل کند. الکس از یک مسافت دوری اقدام به سبقت گیری کرد. از نظر من این رفتار وی تحسین برانگیز و جوانمردانه بود.

لندو نوریس: سبقت البون، یک حرکت درست بودلندو نوریس: سبقت البون، یک حرکت درست بود لندو نوریس

اما پس از آنکه نوریس ویدیوهای بازپخش را دید و متوجه شد که واقعا برخوردی صورت گرفت، بیان کرد که البون شایسته دریافت هیچگونه جریمه ای نیست:

کار البون ریسکی بود ولی خب او دیر یا زود از من عبور می کرد، خیلی از من سریعتر بود. این رفتارها تعریفی از چیزیست که ما به عنوان مسابقه دادن می شناسیم. الکس جریمه ای که دریافت نکرد؟ کرد؟ آها خیلی خوب شد که جریمه ای دریافت نکرد. بخواهم صادقانه بگویم باید بگویم که خیلی دیر متوجه شدم که او دارد از من سبقت می گیرد.

من شروع به پیچیدن کردم، ترمز گیری کردم ولی ماشین خوب ترمزگیری نمی کرد و به درستی سرعتش کنترل نشد. اما الکس هم خیلی متعهد بود که سبقت گیری را کامل کند. من وقتیکه تقریبا به ایپکس رسیده بودم، او را دیدم. نمی دانم، من باید دوباره آنبوردم را ببینم ولی اگر شما می بینید بدانید که لحظه ای که من به سمت چپ فرمان گرفتم لحظه ای بود که الکس را دیدم. این اتفاق می توانست به راحتی تبدیل به یک فاجعه بشود.

این نوشته را به اشتراک بگذارید:

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اتومبیل‌رانی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ اول اردیبهشت + دانلود غزل حافظ