Oxygen 10.0.1 مبتنی بر اندروید 10 برای گوشی‌های خانواده وان پلاس 7 منتشر شد


Oxygen 10.0.1 مبتنی بر اندروید 10 برای گوشی‌های خانواده وان پلاس 7 منتشر شد

وان‌پلاس از ساعاتی پیش به‌صورت رسمی انتشار نسخه‌ی جدید رابط کاربری OxygenOS مبتنی بر اندروید 10 را برای گوشی‌های خانواده‌ی وان‌پلاس 7 آغاز کرده است.

وان‌پلاس مدتی پیش، اندروید ۱۰ را همراه‌با رابط کاربری اکسیژن OS جدید برای گوشی‌های وان‌پلاس ۷ و وان‌پلاس ۷ پرو در دسترس قرار داد؛ اما انتشار این به‌روزرسانی به‌دلیل بروز برخی باگ‌ها متوقف شد. ظاهرا چینی‌ها بالاخره توانسته‌اند مشکلاتِ به‌وجود‌آمده را برطرف و نسخه‌ی جدید اکسیژن OS را برای پرچمداران جدیدشان در دسترس قرار دهند. براساس اعلام رسمی، انتشار رابط کاربری OxygenOS 10.0 به‌دلیل برخی باگ‌ها متوقف شده بود، اما اکنون OxygenOS 10.0.1 برای گوشی‌های مقصد منتشر شده است.

وان‌پلاس در بیانیه‌ی مطبوعاتی‌اش به‌دفعات تأکید کرده است که برخی از کاربران وان‌پلاس ۷ و وان‌پلاس ۷ پرو برای دریافت به‌روزرسانی جدید باید چند روز صبر کنند. در ضمن امکان دور زدن این محدودیت از طریق روشن کردن VPN وجود ندارد؛ زیرا وان‌پلاس به‌روزرسانی OxygenOS 10.0.1 را به‌صورت منطقه‌ای منتشر نکرده است و دستگاه‌های مقصد به‌صورت تصادفی انتخاب شده‌اند.

در واقع به‌روزرسانی OTA جدید اکسیژن OS به‌صورت مرحله‌ای منتشر می‌شود. بدین معنا که هم‌اکنون تعداد محدودی از دستگاه‌های خانواده‌ی وان‌پلاس ۷ به‌روزرسانی را دریافت می‌کنند و سپس در صورت نبود باگ، این به‌روزرسانی به‌صورت گسترده در اختیار تمام کاربران قرار می‌‌گیرد.

Oxygen 10.0.1 مبتنی بر اندروید 10 برای گوشی‌های خانواده وان پلاس 7 منتشر شد

در کنار رفع باگ‌های پیشین، نسخه‌ی جدید اکسیژن OS که مبتنی بر سیستم‌عامل اندروید ۱۰ است، تغییرات دیگری به‌خود دیده که فهرست آن‌‌ها را می‌توانید در ادامه مشاهده کنید:

سیستم

به‌روزرسانی‌شده به اندروید ۱۰

طراحی جدید رابط کاربری

حساسیت بیشتر رویِ دادن دسترسی به لوکیشن برای حفظ بهتر حریم خصوصی

قابلیت سفارشی‌سازی جدیدی به منوی تنظیمات اضافه شده است که به شما امکان می‌دهد انتخاب کنید که آیکون‌های به‌نمایش درآمده در منوی Quick Settings چه شکل و شمایلی داشته باشند

برطرف شدن باگ‌ها و اعمال برخی بهبودها

ژست‌های حرکتی تمام‌صفحه

با سوایپ از لبه‌های راست یا چپ به سمت درون نمایشگر، می‌توانید به صفحه‌ی قبل بازگردید.

یک نوار ناوبری جدید به بخش پایینی صفحه اضافه شده است که به شما امکان می‌دهد بین اپلیکیشن‌های اخیر، به‌راحتی جابه‌جا شوید.

قابلیت Game Space

قابلیت جدید گیم اسپیس، تمامی بازی‌های محبوب شما را در یک‌جا جمع‌آوری می‌کند تا راحت‌تر به آن‌ها دسترسی داشته باشید و تجربه‌ی گیمینگ بهتری به شما منتقل شود.

نمایشگر هوشمند

اطلاعات خاصی براساس زمان، لوکیشن و رویدادهای مختلف روی نمایشگر پدیدار خواهند شد؛ با مراجعه به مسیر Settings – Display – Ambient Display – Smart Display می‌توانید این قابلیت را فعال کنید.

پیام‌رسانی

از این پس امکان بلاک‌کردن پیام‌های اسپم از طریق کلیدواژه در اپلیکیشن Message وجود خواهد داشت؛ این قابلیت را می‌توانید با مراجعه به مسیر Messages – Spam – Settings -Blocking settings فعال کنید.

دوربین

بهبود کیفیت تصاویر

براساس اطلاعیه‌ی منتشرشده از سوی چینی‌ها، رابط کاربری OxygenOS 10.0.1 قرار است برای گوشی‌های وان‌پلاس 7T و وان‌پلاس 7T پرو نیز در دسترس قرار گیرد. نگارنده‌ی وب‌سایت Android Authority که در کشور بریتانیا حضور دارد، می‌گوید وان‌پلاس 7T او به‌سرعت به‌روزرسانی جدید را دریافت کرده است.

Oxygen 10.0.1 مبتنی بر اندروید 10 برای گوشی‌های خانواده وان پلاس 7 منتشر شد

در ضمن، براساس گفته‌های مطرح‌شده از سوی کاربران، به‌روزرسانی OxygenOS 10.0.1 به‌صورت گسترده برای شمار زیادی از مردم در دسترس قرار گرفته است. وان‌پلاس هنوز گوشی 7T Pro را روانه‌ی بازار نکرده، بااین‌حال کاربران پرچم‌دار جدید وان‌پلاس به‌محض تهیه‌ی آن خواهند توانست به‌روزرسانی جدید را دانلود و روی این گوشی نصب کنند.

گرچه انتشار نسخه‌ی جدید اندروید در قالب OxygenOS 10.0.1 برای تمام گوشی‌های خانواده‌ی وان‌پلاس ۷ اتفاق مثبت و بسیار خوبی است؛ اما نمی‌توانیم به‌سادگی از کنار سکوت عجیب وان‌پلاس برای توقف انتشار OxygenOS 10.0 عبور کنیم. این شرکت هیچ‌گونه اطلاعیه‌ای درمورد باگ‌های این رابط کاربری منتشر نکرده بود. وان‌پلاس شرکتی است که همواره کاربرانش را از اتفاقات جدید باخبر می‌کند؛ به همین دلیل اتخاذ چنین تصمیمی از سوی این شرکت چینی، کمی عجیب به‌نظر می‌رسد.

دیدگاه شما کاربران زومیت در این زمینه چیست؟

قیمت به‌روز، مشخصات فنی و هر اطلاعاتی که برای خرید ارزان‌ و آگاهانه‌ی گوشی هوشمند نیاز دارید را در بخش محصولات زومیت بیابید. در این بخش، علاوه‌بر مشخصات فنی دقیق و پاسخ به سوالات شما، امکان مقایسه‌ی دو یا چند محصول درکنار گالری تصاویر رسمی محصولات دردسترس شما خواهد بود. شما می‌توانید برای اطلاع از آخرین قیمت گوشی سامسونگ، شیائومی، هواوی و آیفون‌‌های اپل از بخش محصولات زومیت استفاده کنید.

.btncamp.btncamp:hover.btncamp a

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا