شایع‌ترین علل نابینایی در گلستان


شایع‌ترین علل نابینایی در گلستان

قائم‌مقام مدیرکل بهزیستی گلستان گفت: بیشترین علت نابینایی در گلستان، مشکلات ناشی از عوامل ژنتیکی و ازدواج‌های فامیلی است.

سیدامیر میرفندرسکی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: امروز ۲۳ مهرماه برابر با ۱۵ اکتبر به عنوان روز جهانی عصای سفید نام‌گذاری است. علت اصلی نام‌گذاری چنین روزی، احترام گذاشتن به توانمندی‌های نابینایان و رفع تبعیض از زندگی آنها است.

وی بیان کرد: در استان گلستان بالغ‌بر ۷ هزار نفر دارای اختلالات بینایی هستند.

قائم‌مقام مدیرکل بهزیستی گلستان با اشاره به فعالیت دو انجمن نابینایان در گرگان و گنبد، تصریح کرد: انجمن گرگان تنها انجمن دارای مجوز رسمی آموزش کامپیوتر در استان است و در زمینه آموزش قالی‌بافی نیز فعالیت می‌کند.

میرفندرسکی عوامل ژنتیکی و ازدواج‌های فامیلی را بیشترین علت اختلالات بینایی در استان دانست و خاطرنشان کرد: متاسفانه باوجود اقدامات آموزشی و آگاه‌سازی، باز هم شاهد این مسئله هستیم.

وی ادامه داد: علت دیگر نابینایی در استان، مشکلات ناشی از آب‌مروارید در سنین افراد بالای ۴۰-۵۰ سال است. این افراد در زمان مقرر به پزشکان مراجعه نمی‌کنند و همین مسئله منجر به مشکلات بینایی در آنها می‌شود.

قائم‌مقام مدیرکل بهزیستی گلستان از اجرای طرح پیشگیری از تنبلی و آمبلیوپی چشم خبرداد و گفت: این طرح همزمان با سراسر کشور در سه نوبت در سنین تا سه ماهگی، سه تا چهار سالگی و چهار تا شش سالگی در گلستان اجرا می‌شود. در صورت شناسایی اختلالات بینایی در کودکان، به پزشکان متخصص ارجاع داده می شوند تا از مشکلات بینایی آنها در بزرگسالی جلوگیری شود.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گلستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا