موزه اسلام آبادغرب بازگشایی می‌شود


موزه اسلام آبادغرب بازگشایی می‌شود

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان اسلام آبادغرب از تلاش برای بازگشایی موزه اسلام آبادغرب پس از تعطیلی چندساله خبر داد.

شهرام علی‌یاری در گفت و گو با ایسنا، به تعطیلی چهارساله موزه تخصصی باستان شناسی اسلام آبادغرب اشاره کرد و گفت: این موزه سال 1388 درحالی راه اندازی شد که برای آن رده حفاظتی و حضور نیروهای گارد حفاظت تعریف نشده بود.

وی افزود: عدم حضور نیروهای گارد حفاظت و پاره‌ای دیگر از مشکلات باعث تا این موزه در سال 1394 پس از شش سال فعالیت تعطیل شود و تا به امروز هم شاهد تعطیلی آن هستیم.

رئیس میراث فرهنگی اسلام آبادغرب بابیان اینکه از چندماه پیش تلاش‌هایی برای بازگشایی این موزه انجام گرفته، عنوان کرد: در فاز اول اقداماتی را برای افتتاح موزه صنایع دستی در بخشی از این موزه آغاز کردیم که ظرف روزهای آینده افتتاح خواهد شد.

وی افزود: در این بخش، صنایع دستی شهرستان که تاکنون نشان ملی و بین المللی کیفیت گرفته‌اند را به نمایش خواهیم گذاشت و چند غرفه را نیز برای ورکشاپ صنایع دستی در نظر گرفته‌ایم.

علی‌یاری به قدمت چندین هزار ساله شهرستان اسلام آبادغرب و وجود آثار تاریخی گرانبها در این شهرستان اشاره کرد و گفت: به منظور حفاظت از این آثار تاریخی، بخش موزه باستانشناسی را پس از تهیه طرح محتوایی و ساماندهی آن بازگشایی خواهیم کرد.

وی تاکید کرد: براساس برنامه‌ریزی‌ انجام گرفته، طی چندماه آینده بخش موزه تخصصی باستانشناسی اسلام آبادغرب با رفع مشکلات آن بازگشایی خواهد شد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمانشاه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کاردستی چرخه آب کلاس اول