بیش از 10 هزار کتاب صوتی در اردبیل وجود دارد


بیش از 10 هزار کتاب صوتی در اردبیل وجود دارد

اردبیل - ایرنا - مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل از وجو بیش از 10 هزار کتاب صوتی و گویا در این استان برای استفاده روشندلان خبر داد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل روز سه شنبه در آیین بزرگداشت روز عصای سفید اظهار کرد: یک هزار و ۲۳۲ نسخه کتاب بریل ویژه روشندلان و بیش از ۱۰ هزار کتاب گویا و صوتی برای استفاده روشندلان در کتابخانه‌های استان وجود دارد.

پروانه رضاقلیزاده گفت: از این تعداد ۱۵۰ کتاب گویا و صوتی با صرف هزار ساعت کار با مشارکت علاقه‌مندان به کتاب و کتابخوانی در اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان تهیه شده است.

وی افزود: علاوه بر این هزار و ۲۳۲ نسخه کتاب با خط بریل ویژه روشندلان در کتابخانه های استان اردبیل وجود دارد.

وی با بیان اینکه اتاق مخصوص برای ضبط و تبدیل کتاب به کتاب گویا و صوتی در کتابخانه مرکزی استان ایجاد شده است، اظهار داشت: تولید کتاب صوتی در این مکان همچنان ادامه دارد از علاقه‌مندان به این کار دعوت به همکاری می شود.

رضاقلیزاده از عضویت بیش از ۵۰۰ روشندل در کتابخانه های عمومی استان خبر داد و گفت: کتاب‌های مورد نیاز این افراد در شهرستانهای استان توسط بخش روشندلان کتابخانه مرکزی تهیه و ارسال می شود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل با اشاره به اجرای برنامه‌های متعدد برای این قشر در کتابخانه های عمومی گفت: نشست‌های معرفی کتاب برای روشندلان کشور با استفاده از رادیو اینترنتی و نشست‌های کتابخوان در شهرستان‌های مختلف استان برای روشندلان به همت بخش روشندلان کتابخانه مرکزی اردبیل برگزار شده است.

۶۱۳۰/۶۰۱۶

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تغییر چهره زمین تا آسمون فریبا نادری ! / این اون نیست ! + 2 عکس که نمی شناسیدش !