متناسب بودن مصوبات شورا با نیازهای شیراز


متناسب بودن مصوبات شورا با نیازهای شیراز

شهردار شیراز تاکید کرد که نیازمند متناسب سازی مصوبات شورای شهر با نیازهای کلانشهر شیراز هستیم.

به گزارش ایسنا، حیدر اسکندرپور سه شنبه 23 مهر در آیین افتتاح مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر شیراز که با حضور نماینده ولی فقیه در فارس برگزار شد، گفت: برای متناسب‌سازی مصوبات شورا با نیازهای شهر، شهرداری و شهروندان باید موضوعات توسط مرکز پژوهش‌ها بررسی شده و ظرفیت‌های اجرایی موضوع با ساختار شهرداری متناسب‌سازی شود.

اسکندپور همچنین گفت: زمانی که مصوبه‌ای وارد شهرداری می‌شود، مرکز پژوهش‌های شورا می‌تواند میزان تاثیرگذاری آن بر سیاست‌های مجموعه مدیریت شهری را بررسی کند.

او خاطرنشان کرد: گاهی مصوبه‌ها اجرا می شود اما میزان تاثیرگذاری را بررسی نمی کنیم؛ از این رو یکی از نیازها بررسی اتفاقات بعد از اجرایی شدن یک مصوبه شورا در شهرداری است.

شهردار شیراز با این تاکید که راه‌اندازی مرکز پژوهش‌های شورا کار بزرگی است که به همت رئیس پارلمان شهری شیراز در مدت کوتاهی اجرایی شد، گفت: بیشتر هزینه‌های شهرداری و بسیاری از دستگاه‌های تبلیغاتی به شکل ماجرا و ظاهر فضای تبلیغی باز می‌گردد و کمتر تلاش می‌کنیم به داشته‌های فرهنگی شهر بپردازیم.

اسکندرپور ادامه داد: به عنوان مثال میزان وقت و هزینه‌ای که برای برنامه‌های روز حافظ گذاشته شد، با ظرفیت این شخصیت بین‌المللی چه میزان قابل قیاس است؟

شهردار شیراز با بیان اینکه در این دوره از مدیریت شهری و شورا نگاه نرم افزاری به شهر محقق شده است، اما برای نیازهای واقعی و روزمره مردم نیازمند تلاش در حوزه‌های اجرایی هم وجود دارد، گفت: در نظر سنجی که اخیرا انجام شده در بین مناطق یازده گانه شهر شیراز، در ۹ منطقه اولویت اول مردم آسفالت معابر است و شهروندان همچنان به نیازهای روزمره توجه بیشتری دارند.

به گزارش ایسنا، مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر شیراز به عنوان یکی اولویت‌های مطرح شده از سوی دوره پنجم شورا، امروز و در سال سوم فعالیت این نهاد مدنی محقق شده است.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فارس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رونمایی لادن طباطبایی از دختر زیبا و جوانش / چقدر زود بزرگ شد+ عکس و بیوگرافی