70 پایگاه فرهنگی در شهرری به جاماندگان اربعین خدمات‌رسانی می‌کنند


70 پایگاه فرهنگی در شهرری به جاماندگان اربعین خدمات‌رسانی می‌کنند

شهرری- ایرنا- رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان ری گفت: امسال 70 پایگاه فرهنگی در طول مسیر پیاده‌روی جاماندگان اربعین خدمات مشاوره، پرسش و پاسخ به مسائل شرعی و رفع شبهات در حوزه‌های مختلف دینی و مذهبی را می‌دهند.

حجت الاسلام علی کنگرلو روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: پایگاه‌های فرهنگی علاوه بر خدمات مشاوره دینی شخصیت‌ها و افراد مذهبی معروف مدفون در شهرری را نیز به زائران عبدالعظیم(ع) در روز اربعین معرفی خواهند کرد.

وی با بیان اینکه ۲۰ مسجد نیز در مسیر راهپیمایی جاماندگان اربعین در شهرری به زائران خدمات‌رسانی خواهند کرد، افزود: نماز جماعت، تلاوت زیارت اربعین و سخنرانی مذهبی نیز در مساجد دایر خواهد بود.

کنگرلو یادآور شد: اداره تبلیغات اسلامی شهرستان ری به عنوان رییس کمیته فرهنگی ستاد اربعین این شهرستان در حاشیه راهپیمایی عظیم جاماندگان اربعین سه نمایشگاه کتاب نیز برپا خواهد کرد تا عاشقان اباعبدالله(ع) بهره لازم فرهنگی را از آن ببرند.

وی با اشاره به اینکه شهرستان ری دارای تاریخ، تمدن و آثار قدیمی فراوانی است، تصریح کرد: امسال برای اولین بار در پایگاه‌های فرهنگی مراسم جاماندگان اربعین حسینی(ع) بروشورهای معرفی آثار تاریخی، باستانی و امامزادگان واجب التعظیم نیز به زائران ارائه خواهد شد.

کنگرلو ادامه داد: در طول مسیر پیاده‌روی جاماندگان اربعین نیز بنرهایی با مضامین فرهنگ عاشورایی نصب شده است تا زائران در حال و هوای معنوی که طی مسیر می‌کنند با این پیام‌ها بیشتر ارتباط برقرار کنند.

وی در پایان با اشاره به اینکه دشمنان مکتب اسلام و قرآن مقوله دینی و فرهنگی جوانان را مورد تهاجم خود قرار داده‌اند، گفت: با توجه به اهداف و نیات شوم دشمنان و فعالیت آنها در زمینه ایجاد شبهات در بخش فرهنگی حضور زائران به ویژه جوانان در مراسم اربعین بهترین راه مقابله توطئه‌های استکبار جهانی و دشمنان انقلاب و اسلام است.

به گزارش ایرنا، کاروان عظیم عاشقان اباعبدالله الحسین(ع) استان تهران با عنوان جاماندگان کربلای حسینی امسال برای هفتمین سال پیاپی از مسیر اصلی، میدان امام حسین (ع) پیاده روی ۱۷ کیلومتری را تا حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) برای کسب ثواب این حدیث امام هادی (ع) درخصوص منزلت حضرت عبدالعظیم (ع) که می فرمائید: «اگر قبر عبدالعظیم (ع) را که در نزد شماست زیارت می کردی مانند کسی بودی که امام حسین(ع) را در کربلا زیارت کرده است».

۶۰۰۳/۳۲۱۸

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تهران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | رونمایی طالبان از سلاح جدید نظامی افغانستان