مسجدی: اتباع عراقی بدون روادید می‌توانند به ایران سفر کنند


مسجدی: اتباع عراقی بدون روادید می‌توانند به ایران سفر کنند

سفیر ایران در عراق گفت: اتباع عراقی براساس تصمیم وزارت خارجه به مدت 65 روز می‌توانند از مبادی ورودی بدون روادید به ایران سفر کنند.

مسجدی: اتباع عراقی بدون روادید می‌توانند به ایران سفر کنند

ایرج مسجدی روز سه شنبه در جلسه قرارگاه ترافیکی اربعین در مهران اظهار داشت: از ۲۵ صفر تا پایان ربیع الثانی به مدت ۶۵ روز اتباع عراقی می‌توانند بدون روادید وارد جمهوری اسلامی ایران شوند.

او عنوان کرد:سفارت ایران در بغداد در همین ارتباط با صدور بیانیه‌ای از مسئولان ایرانی مستقر در مرز‌ها خواسته همکاری‌های لازم برای سفر اتباع عراقی به ایران در این بازه زمانی را داشته باشند و این اقدام در پاسخ به حسن نیت و همکاری‌های بی شائبه دولت و ملت عراق برای لغو روادید زائران ایرانی در ایام اربعین صورت گرفته است.

سفیر ایران در عراق همکاری‌های دولت و مردم عراق در سفر زائران ایرانی به این کشور را بسیار مطلوب و مناسب دانست و یادآور شد: نباید مسائل و مشکلات کوچک در برابر این اقیانوس تعامل و همکاری بزرگنمایی شود.

مسجدی با اشاره به اینکه از این موقعیت به دست آمده و مراودات نزدیک ایران و عراق باید مراقبت کنیم تا دچار آسیب نشویم، اضافه کرد: برخورد‌های مناسب و خوش رفتاری با مردم عراق که برای زیارت مشهد مقدس در ایام صفر عازم ایران می‌شوند، بسیار تاثیرگذار و تعیین کننده است.

او همکاری‌های ایران با عراق را تنها به موضوع اربعین ندانست و با تاکید بر اینکه روابط سیاسی و اقتصادی ۲ کشور از اهمیت بالایی برخوردار است، افزود: در حال حاضر حجم مبادلات تجاری ایران و عراق بالغ بر ۹ میلیارد دلار است.

مسجدی اظهار کرد: از این میزان حجم مبادلات سه تا چهار میلیارد دلار به فروش برق و گاز ایران اختصاص دارد که این نشان دهنده ارزشمند بودن بازار عراق برای ایران است.

سفیر ایران در عراق یادآور شد: در حوزره‌های سیاسی نیز عراق بهترین کشور دوست و همگرا با ایران اسلامی است که امیدواریم با فراهم کردن شرایط مطلوب، زمینه همکاری‌های سیاسی اقتصادی ۲ جانبه ایران و عراق افزایش یابد.

او به بروز مشکلات در خصوص تامین آب و وسایل حمل و نقل برای زائران ایرانی اشاره کرد و گفت: این مشکلات بسیار محدود بود و در سریع‌ترین زمان ممکن با همکاری ارگان‌های مختلف مرتفع شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر