2 هزار میلیارد ریال تسهیلات به واحدهای تولیدی سمنان پرداخت شد


2 هزار میلیارد ریال تسهیلات به واحدهای تولیدی سمنان پرداخت شد

سمنان- ایرنا- رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان گفت: 2 هزار میلیارد ریال تسهیلات رونق تولید سهم سال 98 در روزهای گذشته به واحدهای صنعتی و تولیدی استان سمنان پرداخت شد.

بهروز اسودی روز سه شنبه در نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان سمنان در سالن مدیریت بحران استانداری افزود: با ابلاغ بسته حمایتی تسهیلات رونق تولید ۹۸ دستکم ۳۴۰ واحد تولیدی استان متقاضی تسهیلات رونق تولید هستند که تاکنون به ۲۱ واحد تولیدی این وام پرداخت شده است.

اسودی خاطر نشان کرد: از میزان تسهیلات ارائه‌ شده هفت طرح به ارزش ۲ هزار و ۱۸ میلیارد ریال مربوط به بخش صنعت و ۱۴ طرح به ارزش ۴۴ میلیارد ریال مربوط به بخش کشاورزی است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان ادامه داد: از زمان ابلاغ تسهیلات رونق تولید سالجاری ، ۳۴۰ واحد تولیدی و صنعتی، صنفی و کشاورزی استان در سامانه بهین‌یاب نام‌نویسی کردند که از این تعداد ، پرونده ۲۰۳ واحد تولیدی به منظور دریافت تسهیلات به ارزش ۱۴هزار میلیارد ریال از سوی کمیته تسهیلات و تامین مالی بنگاه‌های تولیدی استان بررسی و پرونده ۱۸۱ واحد هم برای عقد قرارداد به بانک‌های عامل معرفی شد.

اسودی از بررسی مشکلات ۹۷۹ واحد تولیدی در در نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان خبر داد و گفت: در آخرین دستور کار این نشست مشکلات بانکی و زیربنایی ۲ واحد تولیدی و بخشودگی جرائم تامین اجتماعی تعدادی از واحدهای صنعتی بررسی شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان گفت: ۲ هزار و ۷۷ مصوبه به منظور رفع موانع تولید در استان به تصویب اعضای کارگروه در سال‌های اخیر رسیده است که ۴۰ درصد موارد تصویب شده مربوط به امور بانکی و تسهیلات،۱۶ درصد مربوط به امور زیربنایی ، ۱۵ درصد مربوط به امور مالیاتی و ۱۶ درصد مربوط به تامین اجتماعی است.

در این نشست با حضور علیرضا آشناگر استاندار سمنان، حشمت الله عسگری معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری با تصمیم اعضای کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان و بانک‌های عامل با پرداخت تسهیلات یک هزار و ۶۳۰ میلیارد ریال به ۲۸ واحد تولیدی و صنعتی استان با اشتغال‌زایی برای ۳۸۴ نفر موافقت شد.

۷۳۳۹/۷۴۰۸

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سمنان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اینفوگرافیک/ نکات کلیدی زندگی موفق در جزء هفدهم قرآن