آسیب‌های اجتماعی درقم کاهش یافته‌است


آسیب‌های اجتماعی درقم کاهش یافته‌است

قم - ایرنا - فرماندار قم گفت:میزان آسیب‌های اجتماعی در قم به شدت کاهش یافته و این توفیق بیش از هر چیزمرهون آگاهی و هوشیاری مردم و احساس مسئولیت خانواده‌ها و تلاش همه خدمتگزاران در این استان مقدس است.

مرتضی حیدری روز سه شنبه در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان قم در سالن جلسات فرمانداری با اشاره به کاهش ۴۳ درصدی آمار سرقت در قم اظهار داشت:‌ این استان از نظر آسیبها و ناهنجاری اجتماعی درمیان استانهای کشور در رتبه بیست و هفتم قرار دارد.

وی دربخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه مسئولان قم در حوزه های مختلف پیشگیری، درمان و مقابله با بلای خانمان سوز اعتیاد با چتر گسترده ای در حال تلاش هستند، گفت: موضوع مبارزه با اعتیاد باید به صورت هوشمندانه و منطقی و با جدیت و پشتکار لازم دنبال شود.

وی افزود:‌کمپهای ترک اعتیاد نقشی مهمی در نجات افراد جامعه از آسیبها و انحراف‌ها دارند، از این رو ارزش این مراکز از اهمیت بالایی برخوردارند.

حیدری گفت:‌ برعم اهمیت و حساسیتی که مراکز ترک اعتیاد دارند، ولی ما آنها را به خارج از شهر منتقل کنیم و از شهرداری می‌خواهیم که دراین زمینه همکاری لازم را داشته باشد.

حیدری با تاکید بر اینکه نگاه موجود به کمپ‌های ترک اعتیاد باید تغییر کند، گفت: افرادی که در این مراکز نگهداری میشوند، مجموعه ای از خواهران و برادران ما هستند که به دلایل مختلف به بیماری اعتیاد مبتلا شدند.

فرماندار قم گفت: تمام حرف ها، سخنان و درد و دل های اشخاصی که در این کمپ ها نگهداری می شوند، باید جمع آوری و به صورت یک کتاب چاپ و منتشر شود.

وی اضافه کرد: به طور حتم این اقدام، محتوایی را در اختیار قرار می دهد که روند درمان معتادان را موفقیت آمیزتر می‌کند.

وی با بیان اینکه مسئولان قم در حوزه های مختلف پیشگیری، درمان و مقابله با بلای خانمان سوز اعتیاد با چتر گسترده ای در حال تلاش هستند، گفت: موضوع مبارزه با اعتیاد باید به صورت هوشمندانه و منطقی و با جدیت و پشتکار لازم دنبال شود.

در قم ۱۴ مرکز دولتی و ۸۷ مرکز خصوصی در زمینه درمان معتادان به صورت درمان سرپایی و بستری کردن با مجوز اداره کل بهزیستی و دانشگاه علوم پزشکی قم فعالیت می کنند.

۲ مرکز ترک اعتیاد اجباری مشمول ماده ۱۶ قانون مبارزه با مواد مخدر و همچنین ۵۱ سازمان مردم نهاد فعال در حوزه ترک اعتیاد نیز در این استان وجود دارد.

۷۴۰۳/ ۶۱۳۳/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قم

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، بهترین دعا و ظهور بزرگ‌ترین جایزه لیله الرغائب...