مدل جدید کلید امنیتی Titan گوگل با رابط USB-C معرفی شد


مدل جدید کلید امنیتی Titan گوگل با رابط USB-C معرفی شد

گوگل مدل جدید کلید امنیتی شناخته‌شده‌ی تایتان را معرفی کرد که برخلاف مدل‌های پیشین از رابط USB-C بهره می‌گیرد.

در اوت ۲۰۱۹ ، گوگل دو مدل اولیه از کلیدهای امنیتی سری تایتان را معرفی و روانه‌ی بازار کرد. از این کلیدهای امنیتی می‌توان به‌عنوان روشی فوق‌العاده ایمن به‌منظور تأمین امنیت احرازهویت دومرحله‌ای در برخی سرویس‌های آنلاین استفاده کرد. گفتنی است از مدل‌های فعلی تایتان می‌توان ازطریق درگاه USB-A یا NFC و بلوتوث بهره برد.. گوگل ساعاتی پیش اعلام کرد مدل جدیدی از این کلید امنیتی را با رابط USB-C روانه‌ی بازار می‌کند. تایتان مجهز به USB-C از فردا در فروشگاه رسمی گوگل با قیمت ۴۰ دلار عرضه خواهد شد.

ظاهرا تایتان مجهز به USB-C عملکردی مشابه کلیدهای امنیتی پیشین دارد که ازطریق درگاه USB-A یا بلوتوث کار می‌کردند. تمامی این کلیدهای امنیتی استاندارد FIDO دارند. فردی به‌ نمایندگی از گوگل در گفت‌و‌گو با وب‌سایت ورج اعلام کرده است مدل USB-C تایتان برخلاف مدل‌های پیشین به NFC مجهز نیست. بهره‌نبردن تایتان USB-C از NFC اتفاق چندان بزرگی نیست و فرق خاصی ایجاد نمی‌کند؛ زیرا به‌طور کلی اتصال این کلید امنیتی به دستگاه‌هایی نظیر گوشی‌ها و رایانه‌ها ازطریق USB-C راحت‌تر است.

مدل جدید کلید امنیتی Titan گوگل با رابط USB-C معرفی شد

مدل جدید گوگل تایتان با رابط USB-C

طبق اطلاعات رسمی، کلید امنیتی جدید گوگل به‌طور کامل با سیستم‌‌‌های عامل اندروید، کروم OS، مک OS و ویندوز سازگاری دارد و فقط مدل بلوتوثی این کلید با سیستم‌عامل iOS کار می‌کند. درضمن کارکردن این کلید روی iOS، نیازمند نصب اپلیکیشن Smart Lock است. گوگل می‌گوید فرم‌ور تایتان USB-C همچون مدل‌های پیشین این خانواده از محصولات، به‌صورت دائمی در درون تراشه‌ای سخت‌افزاری جای داده شده است تا از این طریق، کلید امنیتی تایتان دربرابر حملات فیزیکی نیز مقاومت بیشتری داشته باشد.

گوگل می‌گوید برای ساخت کلید امنیتی USB-C جدیدش با شرکتی به‌نام «یوبی‌کو» همکاری کرده است. ظاهرا یوبی‌کو به‌طور ویژه درزمینه‌ی تولید کلیدهای امنیتی فعالیت می‌کند. کلید امنیتی گوگل شباهت بی‌چون‌و‌چرایی با کلید امنیتی YubiKey 5C یوبی‌کو دارد. این دو کلید بسیار به‌هم شبیه هستند؛ اما کلید ساخت یوبی‌کو از پروتکل‌های بیشتری در مقایسه با کلید امنیتی گوگل پشتیبانی می‌کند. یکی از این پروتکل‌ها، WebAuthn است. با این اوصاف، اگر دنبال تهیه‌ی کلیدهای امنیتی بهتری هستید، می‌توانید محصولات یوبی‌کو را بخرید.

مدل جدید کلید امنیتی Titan گوگل با رابط USB-C معرفی شد

مدل‌های فعلی گوگل تایتان با رابط USB-A (سمت راست) و بلوتوث (سمت چپ)

دو کلید امنیتی پیشین گوگل تا‌به‌امروز در یک بسته‌ با قیمت ۵۰ دلار عرضه می‌شدند؛ اما اهالی مانتین‌ویو گفته‌اند از فردا امکان تهیه‌ی هریک از این کلیدها به‌صورت جداگانه نیز وجود خواهد داشت. کلید تایتان مجهز به USB-A و NFC با قیمت ۲۵ دلار و کلید بلوتوثی مجهز به میکرو USB با قیمت ۳۵ دلار قیمت دردسترس قرار خواهد گرفت.

دیدگاه شما کاربران زومیت درباره‌ی کلید امنیتی جدید گوگل چیست؟

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا