نابینایان نیازمند ترحم مسئولان نیستند


نابینایان نیازمند ترحم مسئولان نیستند

رییس اداره بهزیستی میبد اظهار کرد: هرچند معلولیت، محدودیت نیست ولی مسئولان نیز باید به این باور برسند که معلولان از جمله نابینایان نیاز به ترحم ندارند و باید همانند دیگر افراد جامعه مسئله اشتغال آنها نیز برطرف شود.

«سید محسن فلاح» در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، ضمن گرامیداشت بیست و سوم مهرماه روز ﺟﻬﺎﻧﯽ ﻋﺼﺎی ﺳﻔﯿد به وضعیت روشندلان این شهرستان اشاره و اظهار کرد: 450 کم‌‌بینا و نابینا از سنین 18 تا 65سال در شهرستان میبد تحت پوشش بهزیستی قرار دارند و از خدمات توان‌بخشی و حمایتی این سازمان بهره می‌گیرند.

به گفته وی، 156 مورد از این افراد تحت پوشش دارای معلولیت بینایی خفیف، 122 نفر معلولیت بینایی متوسط، 147مورد معلولیت بینایی شدید و 66مورد معلولیت بینایی خیلی شدید دارند.

فلاح افزود: پرداخت کمک هزینه‌های خدمات توانبخشی، توان پزشکی، تحصیلی، پرستاری معلولان نخاعی، ایاب و ذهاب معلولان، ویزیت در منزل و طرح مراقبین از خدمات مستمر بهزیستی در این حوزه است.

وی راجع به ارائه خدمات توان پزشکی به معلولان بینایی، اظهار کرد: این خدمات نیز شامل فیزیوتراپی، کاردرمانی، بینایی سنجی، گفتاردرمانی و پیگیری امور مربوط به مناسب‌سازی اماکن عمومی است به این معلولان در صورت نیاز ارائه می‌شود.

وی با اشاره به وجود یک باب کتابخانه ویژه نابینایان در این شهرستان عنوان کرد: سطح سواد نابینایان در شهرستان میبد نسبتاً خوب است به طوری که در حال حاضر نابینایان مشغول به تحصیل از مقطع تحصیلات ابتدایی تا دکترا در شهرستان داریم که تعدادی از انها در رشته‌های قرانی نیز حائز رتبه‌های برتر کشوری هستند.

وی با تأکید بر این که عمده مشکل پابرجای نابینایان میبد همانند اغلب معلولان دیگر مسئله‌ی اشتغال و توانمندسازی و عدم اعتماد جامعه به توانایی آنهاست، اظهار کرد: متأسفانه بی‌توجهی و کم‌‌توجهی جامعه به توانایی‌های معلولان مشکل اشتغال آنها را همچنان با مشکل مواجه کرده و همین موضوع نیز آینده بسیاری از آن‌ها را به خطر انداخته است.

رییس اداره بهزیستی میبد مسئله مناسب سازی اماکن عمومی را یکی دیگر از مشکلات روشندلان میبدی خواند و گفت: هرچند معلولیت، محدودیت نیست ولی مسئولان نیز باید به این باور برسند که معلولان از جمله نابینایان نیاز به ترحم ندارند بلکه باید همانند دیگر افراد جامعه مسئله اشتغال آنها نیز برطرف شود.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه یزد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ادعای جلیل محبی درباره بازگشت گشت ارشاد