آیت الله اشرفی‌اصفهانی نقش مهمی در اتحاد شیعه و سنی داشت


آیت الله اشرفی‌اصفهانی نقش مهمی در اتحاد شیعه و سنی داشت

معاون پارلمانی رئیس جمهور، آیت الله اشرفی اصفهانی را از مصادیق انسانهای الهی و کامل برشمرد و گفت: ایشان نقش مهمی در اتحاد بین شیعه و سنی داشت.

به گزارش ایسنا، دکتر حسینعلی امیری در یادواره شهید محراب آیت الله اشرفی اصفهانی و شهدای روحانی استان کرمانشاه که امروز(23 مهر) برگزار شد، با تاکید بر اینکه انسانها در ظرف و بستر آموزه‌های اسلامی تحلیل می‌شوند، گفت: آیت الله اشرفی از مصادیق انسان الهی و کامل بود.

وی با بیان اینکه انسانهای الهی و کامل از دو طریق یعنی با ظرف قرآن و سنت و انسانهای هم عصر خود شناخته می‌شوند، تاکید کرد: امثال آیت الله اشرفی اصفهانی در روز قیامت حجت قرار می‌گیرند و دیگر انسانها با آنها سنجیده خواهند شد.

امیری در ادامه از آیت الله اشرفی اصفهانی به عنوان انسانی بزرگ، عالمی ربانی و شهیدی والامقام یاد کرد و افزود: ایشان بر گردن تک تک ما کرمانشاهیان حقی بزرگی دارند و از یاد و خاطره ما نمی‌روند.

وی گفت: آیت الله اشرفی اصفهانی آتش انقلاب را در کرمانشاه شعله‌ور کرد و به همین خاطر در جریان پیروزی انقلاب اسلامی بارها مورد تهدید ساواک قرار گرفت، ضمن اینکه نقش ایشان در سالهای جنگ تحمیلی و تقویت اتحاد بین شیعه و سنی برجسته است.

امیری در ادامه با بیان اینکه آیت الله اشرفی اصفهانی بیش از 30 جلد تالیفات غنی در حوزه علوم دینی دارد، گفت: متاسفانه هنوز برخی از این آثار به چاپ نرسیده است.

معاون پارلمانی رییس جمهور در ادامه با اشاره به بازگشایی مرز خسروی برای تردد زوار عتبات عالیات پس از چند سال، اظهار کرد: بعد از سقوط حکومت صدام و از بین رفتن حزب بعث، امروز کرمانشاهیان بار دیگر افتخار میزبانی از زوار عتبات عالیات را که افتخار بزرگی است، به دست آورده‌اند.

امیری با بیان اینکه اربعین امسال مجموعه مردم و مسئولین استان توانسته‌اند مدیریت خوبی در پذیرایی و تردد زوار عتبات عالیات داشته باشند

حجت الاسلام محمد اشرفی اصفهانی فرزند آیت الله اشرفی اصفهانی نیز در این مراسم با اشاره به مظلومیت شهدای محراب، گفت: نسل جوان ما شهدای محراب را نمی شناسند و این شهدا دارند فراموش می شوند و این می طلبد تا صدا و سمیا و دیگر رسانه ها برای معرفی این شهدا به عنوان سرمایه‌های نظام بیشتر برنامه ریزی کنند.

وی تاکید کرد: امثال شهید اشرفی اصفهانی شخصیت های کم نظیری بودند که نقش پررنگی در نظام داشته‌اند و نباید بگذاریم به فراموشی سپرده شوند.

فرزند آیت الله اشرفی اصفهانی در ادامه از مردم مومن و ولایی کرمانشاه به واسطه برگزاری هر ساله مراسم بزرگداشت شهید اشرفی اصفهانی تقدیر کرد.

در انتهای این مراسم پیام استاندار کرمانشاه به مناسبت سالروز شهادت شهید آیت الله اشرفی اصفهانی قرائت شد.

آیت‌الله عطاء‌الله اشرفی اصفهانی، سال ۱۲۸۱ هجری شمسی در خمینی‌شهر اصفهان متولد شد. تحصیلات ابتدایی مقدماتی را در خمینی‌شهر گذراند و در سن ۱۲ سالگی برای ادامه تحصیل راهی اصفهان شد. طی حدود ۱۰ سال از محضر علمایی چون آیت‌الله سیدمهدی درچه‌ای، آیت‌الله سیدمحمد نجف‌آبادی، مرحوم فشارکی و مرحوم مدرس استفاده کرد.

وی دوران طلبگی خود را با نهایت عسرت و مشقت اقتصادی گذراند و در مدتی که در حوزه اصفهان بودند هر هفته فاصله میان اصفهان تا خمینی شهر را که ۱۲ کیلومتر بود، طی می‌کرد.

در سال ۱۳۰۲ و در سن ۲۰ سالگی جهت ادامه تحصیل و نیل به مقامات عالیه و دینی رهسپار حوزه علمیه قم شد. در تمام طول مدت ۲۳ سال اقامت در قم، ایشان تنها سه یا چهار ماه با خانواده خود بودند و بقیه این سالها را تنها مجرد سپری کردند.

در سال ۱۳۳۵ بنا به دستور مرحوم آیت‌الله بروجردی جهت تبلیغ و نشر معارف و احکام دین و تقویت بنیه دینی و مذهبی اهالی کرمانشاه به آنجا اعزام و رحل اقامت افکند و پس از ورود به کرمانشاه طلاب و شاگردان بسیاری را تربیت کرد.

با اوج گیری انقلاب اسلامی ایران به رهبری حضرت امام خمینی (ره) حرکت‌های وسیعی را در کرمانشاه پایه گذاری کرد و پس از پیروی انقلاب نیز از سال 1358 نیز با حکم امام(ره) به عنوان امام جکعه کرمانشاه منصوب شد.

با آغاز جنگ تحمیلی و بسیج همه جانبه مردم و قوای مسلح برای حضور در جبهه و پشتیبانی جبهه های جنگ، آیت‌الله اشرفی نیز با مهم توصیف کردن مسئله جنگ، در مدت ۲۵ ماه در تمام خطبه‌های نماز جمعه و مصاحبه‌ها و پیام‌های خود به حضور مردم در جبهه ها تأکید می‌ورزید.

آیت‌الله اشرفی اصفهانی پس از ۸۰ سال زندگی پرافتخار و خدمت به اسلام و قرآن، توسط یکی از مزدوران آمریکا و منافقین کوردل، ظهر ۲۳ مهرماه ۱۳۶۱ در سنگر نماز جمعه مسجد جامع و در محراب نماز به افتخار شهادت نائل آمد و طومار زندگی پرافتخارش نه تنها بسته نشد، بلکه ورقی دیگر خورد و نامش در صحنه گیتی مانند خورشید برای همیشه می درخشد.

آیت الله اشرفی‌اصفهانی نقش مهمی در اتحاد شیعه و سنی داشت

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمانشاه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بیوگرافی نسرین جواد زاده زیباترین بازیگر ایرانی / در جذابیت تک است + عکس شوهرش