مرکز پژوهش‌های شورا می‌تواند شیوه مدیریت شهری را اصلاح کند


مرکز پژوهش‌های شورا می‌تواند شیوه مدیریت شهری را اصلاح کند

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز اعتقاد دارد که مرکز پژوهش‌های این نهاد می‌تواند در مسیر اصلاح شیوه‌های مدیریتی به شهرداری کمک کرده و شیراز را به یک الگو در این زمینه تبدیل کند.

به گزارش ایسنا، سید عبدالرزاق موسوی سه شنبه 23 مهر در آیین افتتاح مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر شیراز که با حضور نماینده ولی فقیه در فارس برگزار شد، با اشاره به جایگاه قانونی شوراها گفت: علیرغم اینکه قانون 34 وظیفه بر عهده شوراها قرارداده، اما به اعتقاد من طی دو دهه گذشته حتی موفقترین شوراها هم کمتر از 25 وظیفه را مورد توجه قرار داده‌اند.

وی سه وظیفه‌ی تصمیم‌گیری و وضع مقررات، نظارت بر اجرای مصوبات و تصمیمات و همچنین تعامل و همکاری با سازمان‌ها و دستگاه‌های خدمات‌رسان در حوزه‌ی شهری را مأموریت‌های اصلی شورای اسلامی شهر دانست و تأکید کرد: برای رسیدن به اهداف مشخص ازجمله بهبود ارائه‌ی خدمات به شهروندان، چاره‌ای به جز اینکه بر روی همه جوانب شرح وظایف و استفاده حداکثری از همه ظرفیت‌های موجود نداریم.

موسوی با اشاره به اینکه هر مصوبه در حوزه‌ی مدیریت شهری آثار متعددی در حوزه‌های مختلف بر جای می‌گذارد و برای تصمیم‌گیری خوب لازم است آثار تصمیمات نیز تحلیل شود، گفت: البته کمیسیون‌های تخصصی شورا در حد توان خود بررسی این آثار را انجام می‌دهند اما به اعتقاد ما بسیار ضروری است که این موضوع با عمق و دقت بیشتری و به صورت جامع‌تر و با نگاهی فراتر از سطح شورا و شهرداری نیز بررسی و تحلیل شود. البته باید حین اجرای مصوبات، تطابق بین ماهیت هر مصوبه و شیوه‌ی اجرای آن نیز بررسی شود.

وی با اشاره به برخی موضوعات کلان و راهبردی در مدیریت شهری که نیازمند پژوهش‌های اساسی است، خاطرنشان کرد که در پژوهش‌های انجام شده نگرش‌های کاربردی نقش قابل توجهی نداشته است و افزود: شورای پنجم شیراز در سال سوم فعالیت خود در راستای اهمیت این موضوع و بر اساس سیاست‌های کلان خود تصمیم به راه‌اندازی مرکز پژوهش‌هایی متشکل از اعضای شورا، اعضای هیات علمی دانشگاه‌های برجسته، شهردار و کارشناسان و کارمندان مختلف گرفته که خوشبختانه در مدت زمانی کوتاه و طی یک برنامه منظم عملیاتی شد و به انجام رسید.

موسوی با بیان این نکته که کلان‌شهر شیراز با تکیه بر سابقه و جایگاه برجسته‌ی خود می‌تواند پس از تغییر شیوه‌ی مدیریت شهری بر اساس پژوهش‌های علمی و اصولی، به الگویی در سطح کشور تبدیل شود، خاطرنشان کرد: در حال حاضر بستر لازم فراهم است که شورای پژوهشی ما وارد تعیین محورهای عملیاتی خود شود و امیدوار هستیم که به کمک شورای شهر، شهرداری، دانشگاه‌ها و همه دستگاه‌های مرتبط در حوزه‌ی شهر، استان و کشور، بتواند مؤثر واقع شود.

به گزارش ایسنا، مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر شیراز در آیینی با حضور نماینده ولی فقیه در استان فارس، شهردار و اعضای شورای شهر و مقاماتی از فرمانداری شیراز، افتتاح شد و فعالیت خود را رسماً آغاز کرد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فارس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عجیب ترین دلیل برای بازیگر شدن پردیس پورعابدینی + بیوگرافی فرشته سریال گناه و عکس هایش