8211 واحد صنعتی در آذربایجان‌شرقی از گاز طبیعی استفاده می‌کنند


8211 واحد صنعتی در آذربایجان‌شرقی از گاز طبیعی استفاده می‌کنند

تبریز- ایرنا - مدیرعامل شرکت گاز استان آذربایجان‌شرقی با اعلام ایتنکه در 6 ماهه نخست سال جاری 109 واحد صنعتی عمده و جزء به مدار مصرف گاز طبیعی متصل شدند، گفت: در زمان حاضر 8211 واحد صنعتی جزء و عمده از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند هستند.

سیدرضا رهنمای توحیدی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا خاطرنشان کرد: گاز طبیعی بیشترین نقش را در حمایت از بخش های تولیدی استان داشته و به واسطه سوخت ارزان و پاک و میزان ارزش افزوده منجر به بهبود شرایط اقتصادی می شود.
وی اضافه کرد: در سال‌های اخیر، توسعه گازرسانی به صنایع، موجب کاهش مصرف سوخت‌های آلاینده‌ای مانند گازوئیل و مازوت شده که می‌تواند تاثیر به سزائی بر بهبود کیفیت هوا و کمک به محیط زیست داشته باشد.
مدیرعامل شرکت گاز استان خاطرنشان کرد: گازرسانی به نیروگاه هریس و نزدیک رسانی گاز به واحدهای صنعتی مصوب شورای اقتصاد از مهمترین اقدامات اجرایی شرکت گاز در تأمین زیرساخت های صنعتی و تولیدی استان در سالجاری است.
رهنمای توحیدی با اشاره به برنامه دولت دهم و یازدهم در توجه ویژه به رونق تولید و تأمین گاز بخش های صنعتی، افزود: مصوبه شورای اقتصاد یکی از مهمترین این برنامه ها در نزدیک رسانی گاز به بخش های صنعتی می باشد که برابر این مصوبه استان آذربایجان شرقی به بیش از ۹۰ درصد تعهدات خود در این بخش دست یافته است.

به گزارش ایرنا، از کل تعداد صنایع گازدار در استان آذربایجان شرقی ۲۰۷۱ واحدهای صنعتی در دولت تدبیر و امید گازدار شده است.

۳۰۷۱

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان شرقی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تصاویر | تیپ خاص و متفاوت زنان یگان ویژه در رژه روز ارتش