کاهش سرفاصله حرکت قطارهای خط یک مترو در روز اربعین


کاهش سرفاصله حرکت قطارهای خط یک مترو در روز اربعین

شهرری- ایرنا- شهردار منطقه 20 تهران(شهرری) از کاهش سرفاصله حرکت قطارهای خط یک مترو تهران در روز اربعین خبر داد و گفت: پیش بینی می‌شود 30 هزار نفر در هر ساعت توسط این خط از شهرری به پایتخت جابجا شوند.

به گزارش ایرنا، خط یک مترو تهران از ایستگاه تجریش (شمال) آغاز می‌شود و تا ایستگاه کهریزک در جنوب تهران امتداد دارد.

قاسم افشار روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: شهرداری منطقه ۲۰ بعنوان کمیته پشتیبانی حماسه جاماندگان اربعین امسال نیز همانند سنوات گذشته وظیفه خدمات‌رسانی را بر عهده دارد.

وی تصریح کرد: تسهیلات پذیرایی، مدیریت برگشت و مسائل فرهنگی در طول مسیر پیاده‌روی بر عهده شهرداری این منطقه است و امسال با تمام امکانات این وظیفه مهم را توسط نیروهای خدمات‌رسان انجام خواهیم داد.

افشار بیان کرد: ۷۰۰ نیروی خدمات‌رسان شهرداری در روز اربعین در آماده‌باش کامل هستند و تمامی مراتب لازم برای خدمات بهتر از هم اکنون اندیشیده شده است.

وی از جانمایی ۲۰۰ موکب در طول مسیر توسط شهرداری تهران خبر داد و گفت: تمامی این موکب‌ها در طی ۲ روز آتی نصب خواهد شد.

شهردار منطقه ۲۰ اضافه کرد: بالغ بر۱۵۰ چشمه سرویس بهداشتی سیار در طول مسیر جانمایی شده، ضمن اینکه درب مساجد نیز باید در روز اربعین باز و خدمات لازم را ارائه دهند.

وی ادامه داد: ۱۰۰ دستگاه تاکسی در میدان نماز و حرم مطهر توسط شهرداری مستقر می‌شود و کار انتقال زائران را در مسیر برگشت انجام خواهند داد.

افشار ادامه داد: امسال با راه‌اندازی خط ۶ مترو، برگشت زائران نیز تسهیل می‌شود و احتمال مشکلات جابجایی سال‌های قبل کاهش می‌یابد.

وی در مورد فعالیت‌های فرهنگی شهرداری در این زمینه افزود: ۱۲ تا بنر با موضوع فرهنگ عاشورایی در طول مسیر نصب می‌شود و بسته‌های فرهنگی نیز در موکب‌ها برای مردم توزیع می‌شود.

شهردار منطقه ۲۰ از راه‌اندازی سامانه الکترونیک اربعین حسینی شهرداری این منطقه خبر داد و گفت: این سامانه در راستای دولت الکترونیک و با هدف آسایش و رفاه شهروندان راه‌اندازی شده است.

وی ادامه داد: راه‌اندازی سامانه الکترونیک اربعین شهرداری به شهروندان این امکان را می‌دهد که از طریق فضای مجازی از اطلاعات خدمات ارائه در مسیر جاماندگان اربعین، ثبت نام خادمان افتخاری و سامانه گم‌شدگان مطلع باشند.

به گزارش ایرنا، هفتمین مراسم پیاده‌روی جاماندگان اربعین حسینی شهر تهران از میدان امام‌حسین(ع) تا حرم عبدالعظیم(ع) امسال برگزار می‌شود و در منطقه ۲۰ خیابان‌های فدائیان اسلام، شهید رجایی، ورامین و دسترسی‌های بزرگراهی پیرامون حرم مطهر از جمله مسیرهای پیاده‌روی روز اربعین هستند.

منطقه ۲۰ (شهرری) جنوبی‌ترین منطقه شهری شهرداری تهران است و دارای پنج ناحیه داخل محدوده و ۲ ناحیه خارج محدوده و ۲۱ محله است.

۶۰۰۳

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تهران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی