شهرداری تهران سهام شرکت ها و موسسات تابعه را در بازار سرمایه ارائه می کند


شهرداری تهران سهام شرکت ها و موسسات تابعه را در بازار سرمایه ارائه می کند

تهران - ایرنا- اعضای شورای اسلامی شهر تهران، یک فوریت طرح الزام شهرداری تهران به ارائه لایحه در خصوص عرضه سهام شرکت ها و موسسات تابعه در بازار سرمایه را با 12 رای تصویب کردند.

به گزارش ایرنا اعضای شورای اسلامی شهر تهران رئیس کمیته شفافیت شورای اسلامی شهر تهران روز سه شنبه در یکصد و هفتاد و یکمین نشست خود درباره این طرح اظهار داشت:‌ هدف از ارائه یک فوریت این طرح افزایش شفافیت مالی است.
بهاره آروین گفت:‌ بسیاری از شرکت‌ها از نظارت مرکز جا می‌مانند و ورود سازمان‌های تخصصی می‌تواند این خلأ را پرکند.
حجت نظری عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران در جریان بررسی این طرح خواستار بررسی پیوست های این طرح شد.
وی با بیان اینکه نمی توان طرحی را بدون بیان پیوستهای آن تصویب کرد،‌اظهار داشت:‌ قرار نیست سر مردم را کلاه بگذاریم،‌ و با رای گیری کلیات از بررسی پیوستها بگذریم.
سید ابراهیم امینی نایب رییس شورای اسلامی شهر تهران که ریاست شورا را بر عهده داشت،‌نیز به حجت نظری اجازه صحبت بیشتر نداد و سخنان او را قطع کرد.
الهام فخاری عضو دیگر شورای اسلامی شهر تهران در مخالفت با این طرح اظهارداشت:‌ موضوع شفافیت به یک موضوع سلیقه‌ای تبدیل شده است؛ اگر موضوع شفافیت دارای اهمیت است باید پیوست‌های طرح‌ها و لوایح نیز مورد بررسی قرار گیرد.
وی با بیان اینکه شفافیت یعنی ضوابط، قوانین، شرایط و پیوست‌ها شفاف باشد،‌ اظهار داشت:‌ در خیلی از موضوع‌ها به صورت سلیقه‌ای شفاف سازی شده است.
سیدحسن رسولی عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه این طرح ۹ امضا دارد، خاطر نشان کرد:‌ علت فوریت این طرح این است که در الزاماتی که برای شهرداری تنظیم کرده‌ایم سقف زمانی ۱۵ آذر ماه را برای ارائه طرح در نظر گرفتیم و ما باید تلاش کنیم تا در زمان مشخص این طرح در کمیسیون‌های تخصصی بررسی شود.
وی ادامه داد:‌ بسیاری از شرکت‌ها شاخص بالای بهره وری ندارند و ما از شهرداری می‌خواهیم که لایحه‌ای ارائه کند و سه واحد از ۴۳ واحد تابعه را در بورس عرضه کند.

اعضای شورای اسلامی شهر تهران پس از بررسی با ۱۲ رای شهرداری تهران را ملزم به ارائه سهام شرکت‌ها، سازمان‌ها و موسسات تابعه در بازار سرمایه کردند.

تهرام/۷۲۴۴//۶۱۳۹

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تهران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تغییر چهره زمین تا آسمون فریبا نادری ! / این اون نیست ! + 2 عکس که نمی شناسیدش !