150 مکان متبرکه استان تهران مناسب‌سازی می‌شوند


150 مکان متبرکه استان تهران مناسب‌سازی می‌شوند

رئیس دبیرخانه ستادپیگیری و هماهنگی مناسب‎‌سازی کشور در آئین انعقاد تفاهمنامه همکاری با اداره کل اوقاف و امور خیریه استان تهران، گفت: از مجموع بیش از 300 بقعه متبرکه استان تهران 150 مکان نیاز به بررسی و مناسب‌سازی دارد.

خبرگزاری شبستان، گروه قرآن و معارف، «ابراهیم کاظمی مومن سرایی»، در آئین تفاهم نامه همکاری با اداره کل اوقاف وامورخیریه استان تهران با اشاره به لزوم مناسب سازی اماکن عمومی برای بهره برداری عمومی گفت : برخی دستگاه‌ها حساسیت مناسب‌سازی را درک کرده‌اند و علاقه‌مند به استانداردسازی اماکن خود هستند.

رئیس دبیرخانه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی کشور گفت : تعداد زیادی امامزاده و اماکن متبرکه در استان تهران و جود دارد که با مناسب‌سازی آنها افراد دارای معلولیت، جانبازان و افراد با شرایط خاص به سهولت می‌توانند در این اماکن حضور یابند.

وی تشریح کرد: افرادی که به نوعی با مشکلات جسمی به دلیل بروز مشکلات مختلف در طول زندگی مواجه هستند با حضور در این اماکن به لحاظ روحی و روانی آرامش می گیرند و انگیزه ادامه راه برای آنان تقویت می‌شود.

کاظمی مومن‌سرایی از شروع مناسب‌سازی اماکن متبرکه استان تهران با همکاری اداره اوقاف و امور خیریه در آینده‌ای نزدیک خبر داد و گفت: ستاد مناسب‌سازی بهزیستی کشور در این تفاهمنامه متعهد شد استانداردهای مورد نظر برای این اماکن را اعلام و مکان‌های مورد نظر را با اولویت ثبت در سامانه معبر به اداره کل اوقاف و امور خیریه جهت مناسب‌سازی اعلام نماید.

در ادامه نیز دکترمجتبی عبدالهی مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان تهران نیز با اشاره به نیاز به اطلاع‌رسانی و حساس‌سازی جامعه نسبت به لزوم مناسب‌سازی اماکن، گفت: از مجموع بیش از ۳۰۰ بقعه متبرکه استان تهران ۱۵۰ مکان نیاز به بررسی و مناسب‌سازی دارد که با همکاری بهزیستی این کار صورت می‌گیرد.

پایان پیام/40

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اینفوگرافیک/ نکات کلیدی زندگی موفق در جزء هفدهم قرآن