البرز دیگر آبی برای اضافه مصرف کردن ندارد


البرز دیگر آبی برای اضافه مصرف کردن ندارد

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای البرز گفت: گذشتگان با حفر قنات‌ها مدیریت خوبی داشته‌اند ولی ما با اقدامات و قانونگذاری‌های اشتباه بلای بزرگی بر سر منابع آب آورده‌ایم. سازگاری با کم آبی برای برگشت به شرایط بهتر و سازگاری با حداقل منابع آبی که در دسترس داریم لازم است.

به گزارش ایسنا، "داوود نجفیان" در نشست کارگروه سازگاری با کم آبی که امروز سه‌شنبه ۲۳ مهرماه برگزار شد، با اشاره تراکم بالای جمعیت در البرزگفت: با راه اندازی متروی هشتگرد جمعیت این منطقه بیشتر هم می‌شود در حالی که تامین منابع آبی دشوار است.

نجفیان اظهار کرد: در البرز شرایط خاصی وجود دارد و پتانسیل‌های آبی خود را کاملا مصرف کرده‌ایم. البرز دیگر آبی برای اضافه مصرف کردن ندارد ولی با درخواست‌های زیادی در خصوص تامین آب صنعت و شرب مواجه است.

وی اضافه کرد: مسئله آب موضوعی است که باید در استان بر روی آن اجماع وجود داشته باشد زیرا اگر برنامه‌ای بخواهد تدوین و اجرا شود فقط باید با همکاری تمام‌ارگان‌ها باشد و اکنون نیز در زمینه تدوین طرح سازگاری با کم آبی مشارکت صد در صدی وجود ندارد.

وی ادامه داد: از تجربیات استان‌های دیگر در تدوین برنامه مان استفاده کرده‌ایم و حدود ۳۱ دستگاه در تدوین این برنامه مشارکت کرده اما این مشارکت حداکثری نبود. باید اقدامی برای همگرایی بیشتر شکل گیرد و مسئله آب استان را بهبود ببخشیم.

نجفیان تصریح کرد: در دهه‌های گذشته کارها و طرح‌های بزرگی در زمینه انتقال آب، توسعه شبکه آبیاری، آبرسانی، توسعه کشاورزی، حفر چاه و قانونگذاری انجام شد اما با همه اینها مسئله آب حل نشد و بلکه بغرنج‌تر شد و نیازها بیشتر و نگرانی در مورد آینده بیشتر شد.

وی با اشاره به اینکه با وجود صرف میلیاردها اعتبار، خروجی پایداری از اقداماتمان ندیده‌ایم، گفت: گذشتگان با حفر قنات‌ها مدیریت خوبی داشته‌اند ولی ما با اقدامات و قانونگذاری‌های اشتباه بلای بزرگی بر سر منابع آب آورده‌ایم. سازگاری با کم آبی برای برگشت به شرایط بهتر و سازگاری با حداقل منابع آبی که در دسترس داریم لازم است.

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای استان البرز افزود: نیاز به اشتغال از مسائلی است که باید با وجود این شرایط به آن پرداخت و می‌شود با آن کنار آمد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه البرز

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جلب توجه این استایل ساده نانسی عجرم+ عکس