احتمال خروج نیرو‌های فرانسوی و انگلیسی از سوریه


احتمال خروج نیرو‌های فرانسوی و انگلیسی از سوریه

با انتشار خبر خروج نیرو‌های آمریکایی از شمال شرق سوریه، به نظر می‌رسد احتمال خروج نیرو‌های فرانسوی و انگلیسی از سوریه نیز جدی شده است

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما به نقل از شبکه تلویزیونی العالم؛ خبر خروج نظامیان آمریکایی از سوریه که زمینه ساز حمله نظامی ترکیه به این منطقه از سوریه شده است، حال احتمال خروج نیرو‌های وابسته به کشور‌های هم پیمان آمریکا در ائتلاف ادعایی علیه داعش را نیز جدی کرده است.
حسین الموسوی، خبرنگار شبکه العالم گزارش داد: در همین زمینه منابع فرانسوی فاش ساختند پس از آنکه دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا از خروج نیرو‌های این کشور از شمال سوریه خبر داد، پاریس نیز امکان خروج از ائتلاف و خروج نیروهایش از شمال سوریه را بررسی می‌کند.
حدود ۲۰۰ نظامی از نیرو‌های ویژه فرانسه در شمال سوریه حضور دارند.
به اعتراف پاریس، ریاست جمهوری فرانسه خبر داد، برای حمایت از نیرو‌های فرانسوی در منطقه، تدابیر مناسبی اتخاذ خواهد شد.
در کنار فرانسه اخباری نیز از احتمال خروج نیرو‌های انگلیسی از سوریه مطرح شده است. رسانه‌های انگلیس خبر دادند، لندن برای خارج کردن نیرو‌های ویژه اش از سوریه آماده است و این نیرو‌ها نیز برای ترک سوریه آماده اند.
این اخبار در شرایطی منتشر می‌شود که مارک اسپر وزیر دفاع آمریکا خبر داد، حدود هزار نظامی آمریکایی سوریه را ترک می‌کنند. پنتاگون نیز تاکید کرده است نیرو‌های آمریکایی در سوریه دستور خروج کامل از این کشور را دریافت کرده اند.
اسپر گفت: «مشاهده کردیم که نیرو‌های ما در سوریه در میان دو گروه متخاصم قرار گرفته اند. به همین دلیل با رئیس جمهور صحبت کردم و او دستور داد خروج نیروهایمان از سوریه را صادر کرد.»
در مقابل در گزارش‌ها آمده است: بر خلاف ادعا‌های دولت آمریکا، خروج نیرو‌های این کشور از سوریه کامل نخواهد بود، به ویژه اینکه حدود ۱۵۰ نیروی نظامی این کشور که در پایگاه نظامی التنف نزدیک مرز مشترک سوریه، عراق و اردن حضور دارند، از دستور خروج از سوریه استثنا شده اند. کارشناسان می‌گویند، روند برخورد آمریکا با تحولات سوریه، موجب سرخوردگی هم پیمانان واشنگتن در ائتلاف زیر نظر آمریکا شده و سؤالاتی را درباره نقش مشکوک این کشور در مبارزه با گروه‌های تروریستی مطرح کرده است.
براساس گزارش رویترز، یک سخنگو اعلام کرد افراد مسلح سوری تحت حمایت ترکیه به پیشروی به سوی منبج ادامه خواهند داد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز 1403/02/06