استخدام 100 نفر از روشندلان اردبیل در مجتمع آرتاویل تایر


استخدام 100 نفر از روشندلان اردبیل در مجتمع آرتاویل تایر

مدیر کل بهزیستی استان اردبیل گفت: با رایزنی با مسئولان مجتمع بزرگ تولیدی آرتاویل تایر اردبیل 100 نفر از روشندلان استان در این کارخانه تولیدی استخدام می‌شوند.

به گزارش ایسنا، بهزاد ستاری همزمان با روز جهانی عصای سفید و تجلیل از روشندلان اردبیل در هتل دریای این شهر اظهار کرد: سال گذشته قانون جامع حمایت از معلولان تصویب شد که برای اجرایی شدن این قانون بیش از 120 هزار میلیارد تومان در کشور نیاز است.

وی با اشاره به اینکه بخشی از این اعتبارات تامین شده است، خاطرنشان کرد: با تلاش مسئولان بهزیستی بیش از 12 هزار میلیارد تومان جذب شد که به تدریج با تزریق به استان‌ها این اعتبار در راستای افزایش رفاه اجتماعی معلولان هزینه خواهد شد.

مدیر کل بهزیستی استان اردبیل از اهدای زمین برای احداث انجمن نابینایان در اردبیل از سوی شهرداری و با مصوبه شورای شهر خبر داد و گفت: با همراهی شهرداری و شورای شهر اردبیل و اهدا زمین برای احداث ساختمان انجمن نابینایان اردبیل صاحب بنای مستقل می‌شود.

ستاری استفاده معلولان از خدمات رفاهی – اجتماعی را حق مسلم این قشر اعلام کرد و گفت: با تمهیدات اندیشیده شده سهم سه درصد استخدام معلولان در ادارات و 25 درصد سهم بکارگیری روشندلان به عنوان اپراتورهای دستگاه‌های اجرایی محقق شده است.

وی ادامه داد: طبق تفاهمنامه‌ای که در روزهای اخیر با مسئولان مجتمع بزرگ تولیدی آرتاویل تایر منعقد شد سهمیه استخدام 100 نفر از معلولان استان در این مجتمع محقق شده که گامی مهم در راستای تحقق مطالبات این قشر در جامعه است.

مدیر کل بهزیستی استان اردبیل گفت: بهزیستی استان اردبیل در ازای هر نفر استخدام در شرکت‌ها و ادارات 50 درصد حقوق و 5 سال بیمه رایگان کارفرمایی جامعه معلولان را پرداخت می‌کند که این امر در راستای قانون حمایت از معلولان و همچنین ایجاد شرایط سهل برای اشتغال جامعه هدف بهزیستی است.

ستاری با قدردانی از کارفرمایانی که نسبت به جذب معلولان در دستگاه‌های اجرایی و بخش خصوصی همت می‌کنند، بیان کرد: در کنار این مزایا کارآفرینان می‌توانند با استخدام جامعه هدف بهزیستی از تسهیلات کم بهره در قبال اشتغال ایجاد شده نیز استفاده کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به غربالگری بینایی 75 هزار کودک در سال گذشته خبر داد و گفت: در اجرای برنامه‌های پیشگیرانه از تنبلی چشم سال گذشته بالغ بر 75 هزار کودک 3 تا 6 سال تحت غربالگری بینایی قرار گرفتند.

در این مراسم مدیر عامل انجمن نابینایان استان اردبیل با قدردانی از شهرداری و شورای شهر اردبیل در واگذاری زمین برای احداث ساختمان مستقل انجمن نابینایان گفت: در ساخت این ساختمان نیز ما دست یاری به سوی شورا و شهرداری دراز می‌کنیم.

فاطمه جدی به برنامه‌های این انجمن در راستای آموزش جامعه روشندلان نیز اشاره کرد و افزود: پذیرش روشندلان در این انجمن با همکاری بهزیستی به سهولت انجام می‌شود و ما پذیرای همه این عزیزان در انجمن هستیم.

در این مراسم از نابینایان برتر در بخش‌های علمی، دانشگاهی، ورزشی و ... با اهدای لوح سپاس و هدایایی تجلیل شد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پروفایل اردیبهشت | 50 عکس نوشته اردیبهشت ماهی + خصوصیات متولدین اردیبهشت