جایزه نوبل اقتصاد 2019 به خاطر مبارزه با فقر به سه اقتصاددان رسید


جایزه نوبل اقتصاد 2019 به خاطر مبارزه با فقر به سه اقتصاددان رسید

جایزه نوبل اقتصاد 2019 به سه پژوهشگر اقتصادی به نام‌های بیجیت بنرجی، استر دافلو و مایکل کریمر رسید. این اقتصاددانان به دلیل فعالیت در حوزه مبارزه با فقر موفق به دریافت این جایزه مهم شدند. جایزه نوبل اقتصاد 2019 توسط آکادمی علوم سوئد به صورت مشترک به سه اقتصاددان به نام‌های بیجیت بنرجی، استر دافلو و... نوشته جایزه نوبل اقتصاد 2019 به خاطر مبارزه...

جایزه نوبل اقتصاد 2019 به سه پژوهشگر اقتصادی به نام‌های بیجیت بنرجی، استر دافلو و مایکل کریمر رسید. این اقتصاددانان به دلیل فعالیت در حوزه مبارزه با فقر موفق به دریافت این جایزه مهم شدند.

جایزه نوبل اقتصاد 2019 توسط آکادمی علوم سوئد به صورت مشترک به سه اقتصاددان به نام‌های بیجیت بنرجی، استر دافلو و مایکل کریمر اعطا شد. این سه پژوهشگر اقتصادی به دلیل دستاورد تجربی در مبارزه با فقر جهانی موفق به دریافت جایزه نوبل اقتصاد شدند. آنها توانستند بهترین روش‌های مبارزه با فقر جهانی را بیابند که بدون شک دستاورد مهم آنها در زندگی آینده بشر تاثیر چشمگیری خواهد داشت.

مشخصات برندگان جایزه نوبل اقتصاد 2019

آبحجیت بانرجی در 21 فوریه 1961 میلادی در شهر بمبئی هند به دنیا آمد و در حال حاضر در موسسه فناوری ماساچوست (MIT) آمریکا فعالیت دارد. استر دوفلو تیز در سال 1972 میلادی در شهر پاریس به دنیا آمد و وی هم در دانشگاه موسسه فناوری ماساچوست (MIT) در آمریکا فعال است. میشائیل کرمر، یکی از سه برنده جایزه نوبل اقتصاد سال 2019 در سال 1964 متولد شد و هم‌اکنون در دانشگاه هاروارد آمریکا مشغول به کار است.

کمیته نوبل اقتصاد برای نخستین بار در سال 1968 توسط بانک سوئد برگزار شد و دو پژوهشگر اقتصادی به نام‌های رنجر فریچ و جان تینبرگن در سال 1969 میلادی توانستند به دلیل توسعه و کاربردی کردن مدل‌های پویا در تحلیل‌های اقتصادی اولین جایزه نوبل اقتصاد را از آن خود کنند. گفتنی است جایزه نوبل سال 2018 نیز به دلیل پروژه‌های یکپارچه کردن تغییرات آب‌وهوایی با تحلیل‌های اقتصاد کلان در بلند مدت به دو اقتصاددان آمریکایی به نام‌های ویلیام دی نوردهاس و پل ام رومر رسید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


طرفداری عجیب شیلا خداداد از تتلو / او را خیلی دوست دارم ! + عکس