استاندار: خیران 256 مدرسه در گیلان ساخته‌اند


استاندار: خیران 256 مدرسه در گیلان ساخته‌اند

رشت - ایرنا - استاندار گیلان گفت: خیران مدرسه ساز تاکنون 256 مدرسه در قالب یک هزار و 189 کلاس در این استان ساختند.

گزارش روابط عمومی استانداری گیلان به ایرنا حاکیست ارسلان زارع روز سه شنبه در مراسم افتتاح مدرسه خیرساز در رشت افزود: این تعداد مدرسه با عنوان پروژه های مردمی و مشارکتی تحویل آموزش و پرورش شده است.

وی اظهار داشت: رفع نیازمندی‌ های جامعه، از اقدامات موثر در زندگی اجتماعی است که موجب تقویت فضای همدلی، تحکیم روحیه همبستگی و ایجاد فضای روانی آرام‌ بخش در جامعه می‌شود و از این دیدگاه، کار خیران با احساسات و عواطف عمیق و خالصی که دارند، ارزشمند و شایسته‌ تقدیر است.

وی با اشاره به نوعدوستی گیلانی ها که بدون هیچ چشم‌داشتی، مشارکت‌های فعالانه و گسترده‌ای در اقدامات خیرخواهانه در حوزه‌های مختلف دارند، خاطر نشان کرد: لازمست زمینه ای فراهم شود تا گیلانی های نیک اندیش خارج از کشور و استان، ضمن اطلاع از اقدامات انجام گرفته و وجود بستر انجام کارهای متعدد، در صورت تمایل، در فعالیت های خیرخواهانه استانشان ورود کنند.

استاندار گیلان با بیان این که گیلان، از استان‌ ها حادثه خیز است، اضافه کرد: بر این اساس خیرین می‌توانند ورود نیک اندیشانه‌ ای در حوزه نوسازی ، مقاوم‌سازی مدارس و استانداردسازی وسایل گرمایشی مراکز آموزشی داشته باشند.

وی اظهار داشت: مدرسه سازی، از آنجایی که با تعلیم و تربیت همراه است؛ از امور خیریه ای است که در اسلام و در فرهنگ ما ایرانیان، نسبت به آن توصیه های فراوان شده، ضمن این که در پیشگاه خداوند ، هیچ اقدام خیری بی پاداش نمی ماند.

زارع در ادامه بیان داشت: رهبر معظم انقلاب مدرسه سازی را حسنه‌ بزرگ و صدقه‌ جاریه می‌ نامند و رئیس جمهوری نیز در ایجاد فضاهای آموزشی همسان و استاندارد برای فرزندان این مرز و بوم تاکید دارند.

مدرسه ۹ کلاسه متوسطه دوره دوم زنده یاد فرنگیس سلیمانی که به همت نیکوکار مدرسه‌ساز دکتر سیده خدیجه آرین احداث شده، صبح امروز با حضور استاندار گیلان به ‌بهره‌ برداری رسید. این مدرسه در زمینی به مساحت دو هزار و یکصد متر مربع در سه طبقه و با زیر بنای هزار و ۳۰۰ مترمربع احداث شده که ساخت و تجهیز آن دو میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان هزینه دربر داشته و یک میلیارد و ۲۵۰ میلیون تومان آن را نیکوکار مدرسه‌ساز دکتر سیده خدیجه آرین تامین کرده است.

استان گیلان دارای حدود ۴۰۰ هزار دانش آموز با بیش از پنج هزار واحد آموزشی است.

۷۲۸۶/۲۰۰۷/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گیلان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر کامل ای که مرا خوانده ای راه نشانم بده + عکس نوشته