230 میلیارد ریال از صندوق توسعه ملی به منابع طبیعی زنجان تخصیص یافت


230 میلیارد ریال از صندوق توسعه ملی به منابع طبیعی زنجان تخصیص یافت

زنجان - ایرنا - رئیس اداره مراتع اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان گفت: 230 میلیارد ریال اعتبار در سال جاری از محل صندوق توسعه ملی به منابع طبیعی این استان اختصاص و از این اعتبار، یک میلیارد و 750 میلیون ریال برای حفظ و احیای مراتع، تخصیص یافت.

سعید حسنلو روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه حفظ و احیای مراتع و جنگل‌های استان با اعتبارات صندوق توسعه ملی، قوت گرفته است، افزود: ۵ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال اعتبار از صندوق توسعه ملی به منظور حفظ و توسعه جنگل‌های استان در نظر گرفته شده است.

وی اظهار داشت: ۱۰۶ هکتار از حوزه آبخیز منطقه جمال‌آباد شهرستان طارم از پوشش جنگلی ضعیفی برخوردار است که طی سال جاری جنگل‌کاری انجام خواهد شد.

حسنلو ادامه داد: جنگل‌کاری این منطقه پس از شناسایی از سوی کارشناسان منابع طبیعی و با انجام مناقصه به زودی اجرایی می‌شود.

رئیس اداره مراتع اداره کل منابع طبیعی وآبخیزداری استان زنجان گفت: زالزالک و اُرس، ۲ گونه گیاهی است که جهت کاشت در این مناطق در نهالستان زنجان تولید شده است.

وی با اشاره به اجرای پروژه‌های مختلف در حوزه مرتع با هدف حفظ و احیای مراتع استان، گفت: ۹۹ دستگاه آبشخوار چهار متری در راستای استفاده دام‌ها از آب شرب و سالم طی سال جاری در نقاط مختلف استان توزیع شده است.

حسنلو اظهار داشت: در ۳۶۷ هکتار از مراتع استان که دارای خاک ضعیفی است نیز کودپاشی انجام خواهد شد.

وی با بیان این که طرح‌های مختلفی جهت حفظ خاک و افزایش تولیدات مرتعی برای دام‌های محلی پیش‌بینی شده است، خاطرنشان کرد: طبق برنامه‌ریزی‌ها قرار است که در ۷۷۰ هکتار از مراتع استان زنجان، بذر کاشته شود.

حسنلو افزود: بذرپاشی در ۱۳۰ هکتار از مراتع و اراضی ملی نیز که بر اثر چرای بی‌رویه دام‌ها در حال نابودی است انجام خواهد شد.

۹۵۵۶/۶۰۸۵

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه زنجان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نهادینه سازی ارزش آفرینی برای مشتری در فرهنگ تولید