پرونده 64 واحد صنفی متخلف در زنجان به تعزیرات حکومتی ارجاع شد


پرونده 64 واحد صنفی متخلف در زنجان به تعزیرات حکومتی ارجاع شد

زنجان - ایرنا - معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: در طرح نظارتی ویژه بازگشایی مدارس این استان با 64 واحد صنفی متخلف، برخورد و پرونده آن‌ها به ارزش 800 میلیون ریال جهت اقدام قانونی به تعزیرات حکومتی ارجاع شد.

اسماعیل مسلمی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار داشت: طرح تشدید بازرسی و نظارت بر اقلام پرمصرف ویژه فرا رسیدن ماه مهر و بازگشایی مدارس، طبق روال سال‌های گذشته از ۱۰ شهریور سال جاری به مدت یک ماه اجرا شد.

وی با بیان اینکه گشت‌های مشترک بازرسی با حضور ارشاد اسلامی و اصناف در این طرح، مشارکت داشتند، افزود: طی این مدت از یک هزار و ۴۶۰ واحد صنفی استان، بازرسی شد.

مسلمی خاطرنشان کرد: عدم درج قیمت، صدور فاکتور و گرانفروشی به ترتیب بیشترین تخلفات کشف شده در این مدت است.

وی یادآور شد: بازرسی از واحدهای تولیدی و واردکننده نوشت‌افزار در سطح استان و نیز بررسی عملکرد واحدهای تامین‌کننده لوازم‌التحریر از نظر میزان تولید، واردات، فروش، قیمت و کیفیت محصولات و نظارت دقیق بر درج قیمت مصرف‌کننده از جمله اقدامات نظارتی در این طرح بود.

معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: نظارت بر صدور و ارائه فاکتور فروش معتبر توسط واحدهای عرضه‌کننده لوازم‌التحریر، رعایت درصد سود مجاز در عمده و خرده‌فروشی‌ها، جلوگیری از عرضه نوشت‌افزارهای تقلبی و غیراستاندارد، برخورد قانونی با کالاهای قاچاق در سطح بازار، جلوگیری از فروش نوشت‌افزار منقوش به تصاویر غیراخلاقی و ضد ارزشی در سطح بازار با هماهنگی با مراجع ذی‌ربط و جلوگیری از عرضه لوازم‌التحریر توسط واحدهای صنفی غیرمرتبط در سطح شهر از دیگر اقدامات اجرای این طرح بود.

وی، هدف از اجرای این طرح را تنظیم بازار لوازم‌التحریر، نوشت‌افزار و اقلام مورد نیاز دانش‌آموزان خواند و اظهار داشت: وحدت رویه در اقدامات نظارتی و کنترل بازار با هدف ایجاد آرامش نیز از دیگر هدف‌های اجرای طرح نظارتی ویژه بازگشایی مدارس بود.

مسلمی خاطرنشان کرد: دریافت و رسیدگی به موقع به گزارش‌ها و شکایت‌های مردمی از طریق تلفن ۱۲۴ و ستادهای خبری و همچنین شناسائی انبارهای لوازم‌التحریر در استان و برخورد با احتکار و عدم عرضه با هماهنگی اداره کل تعزیرات حکومتی نیز در این مدت توسط بازرسان، اجرایی شد.

به گزارش ایرنا، در هفته پایانی شهریور، نمایشگاه عرضه مستقیم کالا در مرکز استان و سطح شهرستان‌ها برپا شد که بازرسان در این نمایشگاه‌ها نیز حضور فعال داشته و بر کالاهای عرضه شده نظارت کردند.

حدود ۲۰۰ هزار دانش‌آموز زنجانی در سال تحصیلی جدید وارد مدارس شدند که شمار دانش‌آموزان نسبت به سال گذشته ۳.۶ درصد رشد دارد.

۹۵۵۶/۶۰۸۵

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه زنجان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ دوباره نخوابیدم افکار پریشون ریمیکس اینستا