ارتش با به کارگیری توانمندی‌های خود امنیت زائران اربعین را تامین می‌کند


ارتش با به کارگیری توانمندی‌های خود امنیت زائران اربعین را تامین می‌کند

قصرشیرین- ایرنا- فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: نیروی زمینی ارتش توانمندی‌های بسیاری را پای کار آورده و با به کارگیری آن‌ها، امنیت زائران را تامین می‌کند.

امیر کیومرث حیدری روز سه شنبه در حاشیه بازدید از مرز رسمی خسروی در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: ارتش و به ویژه نیروی زمینی در مرزهای خسروی، مهران و مرز چذابه با برپایی موکب‌ها و بیمارستان صحرایی به زائران امام حسین (ع) خدمات ارائه می‌کنند.

وی با اشاره به زیرساخت های مرز رسمی خسروی اظهار داشت: نیروی زمینی ارتش در مرزهای غرب و شرق کشور مستقر است و بحمدالله امنیت کامل با حضور تمامی نیروهای مسلح در مرزهای ما برقرار است.

فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: با مدد امام حسین (ع) و اهتمام سربازان گمنام در نیروی زمینی، ناجا، مرزبانی و دستگاه های امنیتی و نیروهای مسلح هم اکنون امنیت پایدار در مرز خسروی برقرار است و زائران با امنیت کامل از این مرز رسمی ورود و خروج می کنند.

ارتش با به کارگیری توانمندی‌های خود امنیت زائران اربعین را تامین می‌کند

امیر حیدری ادامه داد: هم اکنون نیروی زمینی ارتش در بحث تامین امنیت بالون ها، بالگردها، نیروهای واکنش سریع و نیروهای احتیاط را در منطقه مستقر کرده و با پای کار آوردن تجهیزات فنی، اورژانس، بیمارستان صحرایی ارادت خود را به امام حسین (ع) نشان داده و در خدمت زائران اربعین حسینی است تا به صحت و سلامت از زیارت برگردند.

او اضافه کرد: هم اکنون سه موکب در مرز خسروی، ۲ موکب در مرز مهران و در مجموع هفت موکب برای پذیرایی و تامین امنیت زائران از سوی نیروی زمینی ارتش برپا شده و این گونه با ولایتمداری کامل به صحنه آمده است.

وی گفت: هم اکنون پست های اورژانس هوایی منطقه را پوشش می دهند و نیروهای زبده نیز پای کار آمده اند که بتوانند کارگشا باشند.

امیر حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش به همراه جمعی از فرماندهان ارتش و مسئولان محلی در ادامه از موکب ارتش، بیمارستان صحرایی و محل استقرار بالون های نیروی زمینی برای خدمات رسانی به زائران بازدید کرد.

ارتش با به کارگیری توانمندی‌های خود امنیت زائران اربعین را تامین می‌کند

امسال چهار مرز خسروی، مهران، چذابه و شلمچه برای تردد زائران اربعین حسینی باز است.

مرز خسروی به عنوان نزدیکترین مسیر عبور زوار عتبات‌ عالیات به عراق پس از سال‌ها انتظار ۱۵ شهریور امسال با حضور وزرای کشور ایران و عراق بازگشایی شد، به همین علت مسئولان استان تمام تلاش خود را برای میزبانی هرچه بهتر از زوار به کار گرفته‌اند.

مرز خسروی نزدیکترین نقطه از کشورمان به بغداد پایتخت عراق ۱۹۰، نجف ۳۸۰، کربلا ۲۲۸، کاظمین ۲۰۳ و سامرا ۳۲۶ کیلومتر فاصله دارد، عملیات ساخت پایانه بین المللی مرز خسروی از سال ۷۷ در نقطه صفر مرزی آغاز شد و در سال ۸۱ با ۷۵ میلیارد ریال اعتبار به بهره برداری رسید.

براساس اعلام ستاد اربعین کشور، خدمات‌دهی به زائران در قالب موکب‌ها در داخل کشور از ۱۳ تا ۳۰ مهرماه و در داخل عراق از ۱۶ تا ۲۷ مهر برنامه‌ریزی شده است.

شهرستان قصرشیرین دارای ۱۴ واحد اقامتی شامل هتل و مهمانپذیر درجه یک تا سه با ۳۲۲ اتاق و یک هزار و ۲۰۰ تخت است که بیشتر این اماکن در اوایل دهه ۸۰ ساخته شده است تا زائران عتبات عالیات در مسیر تردد خود به عراق یک شب را در این منطقه مرزی اقامت داشته باشد.

قصرشیرین در غرب کرمانشاه با ۲۷ هزار تن جمعیت، بیش از ۱۸۶ کیلومتر مرز با عراق دارد و در امتداد این مرزهای طولانی، ۲ مرز رسمی خسروی و پرویزخان قرار دارد که اولی هم مرز با حوزه حکومت مرکزی (بخش عربی) و دومی هم مرز با اقلیم کردستان عراق است.

مرز خسروی در ۲۰ کیلومتری شهر قصرشیرین واقع شده است.

۳۰۱۲/۸۰۶۶

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمانشاه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان