5 روز بازار درقم استانداردسازی شد


5 روز بازار درقم استانداردسازی شد

قم-ایرنا- معاون خدمات شهری شهرداری قم گفت: 11 روز بازار درسطح شهر قم فعال است که از این بین 5 روز بازار استانداردسازی و فعالان آنان ساماندهی شدند.

سید امیرسامع روز سه‌شنبه درجلسه ستاد تنظیم بازار قم درسالن جلسات استانداری تصریح کرد: ایجاد ۱۸ فروشگاه همشهری در سطح شهر قم یکی از تجربه‌های موفق شهرداری در ایجاد بازارهای روز بوده‌است.
وی گفت: ایجاد فروشگاههای ریحان در اراضی بلا استفاده از دیگر تجربه‌های موفق شهرداری قم در ایجاد بازارهای روز میوه و تره بار است، ۴۵ فروشگاه ریحان در شهر قم فعال شده است.
سامع بیان کرد: بالغ بر ۳۰ فروشگاه تولید و عرضه گل و گیاه درقالب گلخانه در اراضی بلااستفاده شهر قم نیز ایجاد شده که از دیگر تجربه های موفق شهرداری در اشتغالزایی ارزان قیمت و موقت بوده‌است.
وی اظهار کرد: وضعیت نگران کننده میدان نبوت قم در استقرار وانت بارها از مصادیق عدم اجرای استانداردسازی دراستقرار روزبازارهاست.
سامع گفت:‌ در دو منطقه ۲ و ۶ شهری قم ۶ روز بازار فعال بوده و باید نسبت به افزایش موازین بهداشتی در آنها اقدام لازم صورت بگیرد.
معاون خدمات شهری شهرداری قم ادامه داد: وجود روزبازارها در کشورهای متمدن یکی از نقاط قوت شهری و اقتصادی بوده که در محصولات و کالاها با قیمت مطلوبتری به دست مردم می‌رسد.
وی در ادامه با اشاره به در نظر گرفتن محل های ویژه توسط شهرداری برای استقرار بازرسان برای بررسی شکایات مردمی گفت:‌ تعدد غرفهها و کانکسها از سالهای گذشته یکی از معضلات شهر قم بوده‌است.
وی تاکید کرد: جانمایی کانکس‌های نظارت باید در خط بدنه شهری جانمایی شود تا در کنار دسترسی راحت مردم مشکلی از نظر ترافیکی و زیبایی شهری وارد نکند.
سامع گفت:‌ شهرداری قم آمادگی دارد امکانات خط بدنه و سازههای موجود خود را برای استقرار بازرسان سازمان صنعت، معدن و تجارت قرار دهد.
سامع یادآور شد: در صورتی که سامانه ۱۲۴ شاکایات مردمی به سامانه پیگیری، تحلیل و مستند سازی شکایات مردمی مجهز شود به نتیجه مطلوبی می‌رسد.

۷۴۰۳/ ۶۱۳۳/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قم

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا