فیلم کوتاه تولیدی کهگیلویه و بویراحمد در جشنواره ملی درخشید


فیلم کوتاه تولیدی کهگیلویه و بویراحمد در جشنواره ملی درخشید

یاسوج- ایرنا- رئیس حوزه هنری کهگیلویه و بویراحمد گفت: فیلم کوتاه تولیدی این استان به نام «یک دست صدا دارد» در سومین جشنواره ملی «ایثار» تندیس بهترین تصویربرداری را کسب کرد.

محمدشریف اسلامی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این فیلم کوتاه سه دقیقه ای از تولیدات سال ۱۳۹۷ واحد هنرهای تصویری حوزه هنری کهگیلویه و بویراحمد است.

وی افزود: کارگردانی و نویسندگی این فیلم کوتاه را سعید کریمی از فیلمسازان کهگیلویه و بویراحمد بر عهده دارد.

رئیس حوزه هنری کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: این فیلم کوتاه تاکنون در جشنواره های مختلف کشوری موفق به کسب رتبه شده است.

اسلامی عنوان کرد: این فیلم کوتاه در مزرعه ذرتی حدفاصل شهرهای دوگنبدان و دهدشت فیلمبرداری شده و موضوع آن در مورد زنی است که یک دست دارد و ۲ دختر دوقلوی او هر روز دست های مصنوعی مادر را به مترسک مزرعه که دست ندارد وصل می کنند.

وی ابراز داشت: دستیار کارگردان این فیلم کوتاه جلال مهدوی است و فاطمه قیصری به همراه ماهور و ماهک شاکری نیز به عنوان بازیگر در آن به ایفای نقش پرداخته اند.

رئیس حوزه هنری کهگیلویه و بویراحمد گفت: داوود کرم پور تصویربردار، پژمان امیرنژاد صدابردار، الهام یزدان شناس منشی صحنه، فاطمه اعتباری عکاس، فاطمه قیصری طراح صحنه و لباس، داوود کرم پور مدیر تولید و سعید کریمی تدوینگر و صداگذار این فیلم کوتاه هستند.

اسلامی اظهار داشت: سومین جشنواره ملی فیلم «ایثار» در ۲ بخش فیلمنامه و فیلم کوتاه از ۲۰ تا ۲۲ مهرماه ۱۳۹۸ در تهران برگزار شد.

وی افزود: بنیاد شهید و امور ایثارگران، انجمن سینمای جوان ایران، شبکه یک سیما، شبکه مستند، شبکه آی فیلم و معاونت فرهنگی قوه قضائیه برای برگزاری این جشنواره ملی با یکدیگر همکاری و مشارکت داشتند.

اسلامی بیان کرد: ۲۸۴ اثر در بخش فیلم کوتاه و ۴۹۰ اثر نیز در بخش فیلمنامه به دبیرخانه این جشنواره ملی رسید که ۱۰۵ مورد در بخش فیلم کوتاه و ۱۱۱ مورد نیز در بخش فیلمنامه انتخاب شد.

وی عنوان کرد: پس از ارزیابی آثار رسیده از سوی هیأت داوران هشت فیلم کوتاه و چهار فیلمنامه برگزیده شدند.

۷۵۳۵/۶۱۱۰

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کهگیلویه و بویراحمد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تظاهرات شهرک‌نشینان به محل اقامت «بی‌بی» رسید