اشتغال، دغدغه‌ اصلی نابینایان اردکان است


اشتغال، دغدغه‌ اصلی نابینایان اردکان است

یزد - ایرنا - رئیس اداره بهزیستی اردکان اشتغال را مشکل اصلی‌ نابینایان شهرستان ذکر کرد و گفت: در بیشتر مواقع نسبت به این دغدغه و مشکل آنها بی‌توجهی می‌شود.

حمیدرضا پایدارفر روز سه شنبه به مناسبت روز جهانی نابینایان (عصای سفید، ۱۵ اکتبر ۲۰۱۹ میلادی) در گفت و گو با ایرنا با اشاره به قانون جامع حمایت از حقوق معلولان افزود: مطابق این قانون ۶۰ درصد ردیف‌ استخدامی اپراتورها و تلفن‌خانه باید به نابینایان اختصاص یابد.

وی اضافه کرد: انتظار ما مسئولان اداره‌های دولتی رعایت قانون استخدام افراد نابیناست؛ زیرا فعالیت در مشاغل مناسب، زمینه‌ساز تأمین نیاز خانوارها در حوزه‌های مختلف است و نبود

بهره‌مندی روشندلان از فرصت‌های شغلی مناسب، مشکلات معیشتی و اقتصادی زیادی را برای آنان در پی‌ دارد.
پایدارفر با بیان اینکه نابینایان و افراد کم‌بینا به‌عنوان بخشی از شهروندان نیازها و مطالباتی دارند، اظهارداشت: رسیدگی به نیازهای این قشر از جمله اشتغال، ادامه تحصیل، تردد در شهر، امور رفاهی و معیشتی از جمله وظایف مسلم دستگاه‌هاست.
به گفته رئیس اداره بهزیستی اردکان، نابینایان حق استفاده از تمامی امکانات رفاهی معمول در جامعه را دارند، آنان بایستی بتوانند همانند دیگران در استفاده از پیاده‌روها، خیابان‌ها و وسایل حمل و نقل همگانی مانند اتوبوس و نیز مکان‌های عمومی، مراکز تفریحی و مذهبی استفاده کنند.

به گزارش ایرنا، پایدارفر در ادامه با بیان اینکه ۲۴۳ نابینا و کم‌بینای شهرستان زیرپوشش این اداره هستند، افزود: از این تعداد ۵۸ نفر مستمری‌بگیر و بقیه خدمات موردی دریافت می‌کنند.

وی از جمله خدمات به نابینایان را تحویل وسایل کمک توان‌بخشی نظیر ویلچر، واکر، عصا، عینک، ساعت گویا و نیز خدمات مالی، هزینه‌های تحصیلی و ... برشمرد.

شعار امسال روز جهانی نابینایان «فرصت‌های برابر» نامگذاری شده است.

بهزیستی اردکان هزار و ۸۰۰ معلول و ۳۵۶ خانوار نیازمند را زیرپوشش و حمایت خود دارد و خدمات را از طریق ۴۰ مرکز روزانه و شبانه روزی (۱۶ مهد کودک، ۱۱ مرکز توانبخشی روزانه و شبانه روزی و ویزیت در منزل، ۱۰ موسسه فعال در حوزه پیشگیری و سه موسسه خیریه همکار) ارائه می‌کند.

همچنین در شهرستان اردکان یک مرکز مداخله در بحران فردی، خانوادگی و اجتماعی شامل خط تلفن اورژانس اجتماعی (۱۲۳) یک تیم خدمات سیار اجتماعی فعالیت دارد.

مرکز شهرستان ۹۸ هزار نفری اردکان در ۶۰ کیلومتری شمال غربی شهر یزد قرار دارد.

۷۵۴۴/ ۲۰۴۷

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه یزد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


می دانستید مادر ترانه علیدوستی یک هنرمند معروف است؟ | شباهت جالب ترانه علیدوستی به مادر...