بیش از 41 میلیون دز واکسن دام و طیور در البرز توزیع شد


بیش از 41 میلیون دز واکسن دام و طیور در البرز توزیع شد

کرج - ایرنا - رئیس اداره تشخیص و درمان دامپزشکی استان البرز گفت که 41 میلیون و 961 هزار و 991 دز انواع واکسن به منظور پیشگیری و کنترل بیماری‌ها در دام و طیور استان در 6 ماهه اول سال‌جاری توزیع شده است.

دکتر بهزاد ضیایی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از دیگر اقدامات این بخش انجام آزمایشات سرولوژی، میکروبی و کنترل کیفی است که برای تشخیص بیماری‌ها، بررسی میزان واکسیناسیون و اهداف غربالگری به کار می‌رود.

وی اظهار داشت: در این مدت ۱۰۶ هزار و ۱۰۱ مورد آزمایش سرولوژی، چهار هزار و ۷۰۸ مورد آزمایش میکروبی و ۶ هزار و ۳۵۶ مورد آزمایش کنترل کیفی انجام شده است.

ضیایی ادامه داد:‌همچنین انجام ۷۴ نوبت بازدید و نمونه‌برداری از کارخانجات تولید دارو، ۳۲۶ نوبت بازدید از بیمارستان‌ها، درمانگاه‌ها و آزمایشگاه‌های دامپزشکی و ۱۹۰ نوبت بازدید از داروخانه‌های دامپزشکی از دیگر فعالیت های اداره تشخیص و درمان دامپزشکی استان است.

وی گفت:‌همچنین ۱۶۵ نوبت بازدید از شرکت‌های توزیع واکسن و مایه‌کوبی در مدت ۶ ماهه اول سال‌جاری انجام شده است.

در استان البرز ۴۳ کارخانه تولید دارو، واکسن،‌مواد ضدعفونی،‌سموم و مکمل‌سازی تحت نظارت دامپزشکی قرار دارند که بخش عمده نیازهای کشور را تامین می کنند.

همچنین در البرز ۲۱ داروخانه دامپزشکی و ۵۶ واحد درمانی شامل ۴۹ مرکز درمانگاهی، ۲ مرکز پلی کلینیک و پنج بیمارستان دامپزشکی فعال هستند.

۱۰ مرکز واکسیناسیون، ‌هفت مرکز آزمایشگاهی و ۱۵ واحد شرکت های پخش سراسری و استانی واکسن در البرز نیز فعال هستند و علاوه بر آن حدود ۵۰۰ پروانه ساخت دارو، واکسن و مواد ضدعفونی صادر شده است.

۶۱۵۶/ ۶۱۵۵

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه البرز

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ اگر پرسیان یارو هاله محمد محمدی