من اسیر صدام بودم، بازآفرینی خاطره‌های آزاده‌ای که اکنون کشاورز است


من اسیر صدام بودم، بازآفرینی خاطره‌های آزاده‌ای که اکنون کشاورز است

کرج - ایرنا - کتاب «من اسیر صدام بودم» بازآفرینی خاطره‌های تلخ و شیرین 100 ماه (از سال 1361 تا 1369) اسارت «رضا شاه‌بختی» آزاده سرافزار و برادر سه شهید و یک جانباز دفاع مقدس است که «مجید ملا محمدی» به رشته تحریر درآورد.

در این کتاب نویسنده تلاش کرده است با قلمی روان و هنرمندانه گفته‌ها و نکته‌های خواندنی و جذاب از دوران اسارت این آزاده دفاع مقدس برای خوانندگان به تصویر بکشد.

بخش‌های مختلف کتاب شامل «در جبهه... اسارت»، در اردوگاه عنبر، در اردوگاه موصل ۲، در اردوگاه موصل یک، در اردوگاه موصل چهار، به سوی آزادی، وطنم ایران و آلبوم تصاویر است.

این کتاب توسط انتشارات «حنظله» اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان البرز و با حمایت شهرداری و شورای اسلامی شهر اشتهارد در شمارگان یکهزار نسخه و قیمت ۸۵ هزار ریال منتشر شده است.

علاقه‌مندان می‌توانند این کتاب را از کتاب‌فرشی‌های کرج و اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌ةای دفاع مقدس البرز تهیه کنند.

شاه‌بختی دوم تیر ۱۳۴۰ در اشتهارد کرج به دنیا آمد و سال ۱۳۵۹ به جبهه رفت.

او و پنج برادرش که در روزهای پرشور انقلاب از مردان پیش‌قدم و فدایی امام خمینی (ره) بودند در زمان جنگ نیز بارها به جبهه رفتند و سرانجام سه برادرش به نامهای جعفر، حسین و علی به شهادت رسیدند، عباس جانباز شد و رضا ۱۰۰ ماه اسارت در زندان‌های عراق را به جان خرید.

در سال ۱۳۶۰ وقتی همراه دوستانش برای شناسایی به مواضع دشمن نزدیک شده بود، به خاطر انفجار مین زخمی شد و صورت و کتف سمت راستش در اثر ترکش مین آسیب دید اما دوست و همشهری‌اش شهید «بهرام رضایی» او را تا مسافت زیادی کول کرد و نجات داد.

بعد از آن، رضا ۱۱ اردیبهشت ۱۳۶۱ در هنگام عملیات به اسارت درآمد و بعد از تحمل سال‌ها سختی و رنج ۲۹ مرداد ۱۳۶۹ آزاد شد و به آغوش وطن بازگشت.

این آزاده سرافزار اکنون در زادگاه خود به کشاورزی مشغول است.

استان البرز با جمعیتی حدود سه میلیون نفر دارای ۴۷ کتابخانه نهادی و ۲۳ کتابخانه مشارکتی است.

کتابخانه های استان با داشتن یک میلیون و ۳۰۰ هزار نسخه کتاب، ۹۶ هزار و ۲۰۰ نفر عضو دارند.

۷۵۳۲/ ۶۱۵۵

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه البرز

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چرا انسان های مدرن جایگزین نئاندرتال‌ها شدند؟