45 واحد دانش بنیان در شهرک‌های صنعتی قزوین مستقر هستند


45 واحد دانش بنیان در شهرک‌های صنعتی قزوین مستقر هستند

قزوین - ایرنا - 45 واحد تولیدی دانش بنیان در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان قزوین مستقر هستند که 19 مورد آنها کار ثبت خود را انجام داده‌اند.

حمیدرضا خانپور روز سه شنبه در حاشیه حضور " سورنا ستاری" معاون علمی و فناوری رئیس جمهور و رئیس بنیاد ملی نخبگان در شهرک صنعتی کاسپین اظهار داشت: در حال حاضر ۴۵ واحد صنعتی و تولیدی دانش بنیان و مستعد دانش بنیان در شهرکها و نواحی صنعتی استان شناسایی شده که از این تعداد ۲۵ واحد به عنوان شرکت دانش بنیان به ثبت رسیده و مابقی در مرحله ثبت نهایی می باشند.
وی تصریح کرد: بیشترین آمار شرکتهای دانش بنیان در شهرکهای صنعتی کاسپین و لیا مستقر می باشند.
مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی استان در ادامه یادآور شد : در سفر معاون علمی و فناوری رئیس‌ جمهور به استان و بازدید از چند شرکت دانش بنیان در شهرک صنعتی کاسپین قول مساعدت جهت تسریع در بررسی پرونده ۱۹ شرکت مستعد دانش بیان صادر شد.
وی اظهار داشت: همچنین معاون عملی و فناوری رئیس جمهور از پیگیری جدی موضوع معافیت مالیاتی واحدهای مستقر در شهرک صنعتی کاسپین در خصوص فاصله هوایی به زمینی در آیین نامه اجرایی قانون رفع موانع تولید خبر داد.
خانپور گفت: شرکتهای دانش بنیان متقاضی زمین صنعتی در شهرکها و نواحی صنعتی می توانند از امکان پرداخت بخش نقدی به میزان ۱۰ درصد و یا ۱۰ درصد بخشودگی نرخ حقوق انتفاع برخوردار شده وهمچنین امکان تقسیط بخش غیر نقدی آنها تا ۴۸ ماه فراهم شده است.
خانپور با اشاره به مشوقها و برنامه های حمایتی برای شرکتهای دانش بنیان گفت: دریافت تسهیلات و معافیت مالیاتی ، معافیت عوارض، حقوق گمرکی و سود بازرگانی، ارائه تسهیلات به شرکتهای دانش بنیان جهت تبدیل ایده به محصول و اشتغال دانش آموختگان برتر فناور ، حمایت از صادرات محصولات شرکتهای دانش بنیان با هدف توسعه بازار صادراتی، برنامه ریزی جهت حضور در نمایشگاههای داخلی و خارجی، برگزاری دوره های آموزشی و مهارتی بصورت رایگان و .. از جمله برنامه های حمایتی از این شرکت ها می باشد.
رئیس هیئت مدیره شرکت شهرکهای صنعتی استان میزان سرمایه گذاری واحدهای تولیدی دانش بنیان و مستعد دانش بنیان در شهرکها و نواحی صنعتی استان یک هزار و۶۰۰ میلیارد ریال است که زمینه اشتغال دو هزار و ۱۱۵ نفر را فراهم نموده است.
وی یادآور شد: این واحدهای تولیدی در زمینه محصولات تولیدی مواد دارویی، ماشین آلات بسته بندی غذایی، مواد شیمیای و رزینی، موتور و دوچرخه، سیل و یاتاقان، مقره سیلیکونی، تجهیزات آزمایشگاهی، مواد زیستی کشاورزی،، زئولایت ، کپسول آتش نشانی، نساجی و پوشاک ، سیستم های روشنایی، فرآورده های دارویی و آرایشی و بهداشتی، قطعات یدکی خودرو، فیلترهای صنعتی، فرآورده های و بسته بندی کشمش و خرما، ، تولید کننده فرو مولبیدن و نمکهای رنیوم فعالیت دارند.
۷۳۸۹ / ۳۰۱۳

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قزوین

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جلب‌توجه مرجانه گلچین با یک استایل جوان‌پسند