80 هزار زائر خارجی از مرز شلمچه تردد کردند


80 هزار زائر خارجی از مرز شلمچه تردد کردند

آبادان - ایرنا - فرمانده مرزبانی خوزستان گفت: از ابتدای ماه صفر تا کنون 80 هزار زائر از کشورهای مختلف از مرز شلمچه تردد کردند.

به گزارش ایرنا سردار لطفعلی پاکباز سه شنبه در مرز شلمچه اظهار داشت: پایانه مرزی شلمچه تنها گذرگاه خروج زائران اتباع خارجی از کشور است که زیرساخت های لازم را در این خصوص دارد و تمهیدات لازم برای پذیرش آنها دیده شده است.

وی افزود: از ۲ روز گذشته تردد زائران اتباع خارجی در شلمچه افزایش یافت و تا کنون بیش از ۸۰ هزار زائر از کشورهای آذربایجان، ترکمنستان، افغانستان، هند و پاکستان از این مرز راهی کربلای معلی شدند.

فرمانده مرزبانی خوزستان گفت: با هماهنگی صورت گرفته با طرف عراقی خودروهای مربوط به کاروان های اتباع خارجی از مرز شلمچه وارد خاک این کشور می شوند و زائران پس از پذیرش و عبور از مرز در خاک کشور عراق با خودروهای خود تردد می کنند.

سردار پاکباز تصریح کرد: پیش بینی می شود امسال بیش از ۱۵۰ هزار زائر اتباع خارجی از کشورهای مختلف از پایانه مرزی شلمچه عازم عتبات عالیات شوند.

مرز شلمچه بعد از مهران شاهد بیشترین تردد زائران اربعین بوده است و تاکنون بیش از ۲۷ درصد زائران از این گذرگاه مرزی راهی کربلا شده اند.

در ۲ هفته اخیر بیش از ۸۵۰ هزار تردد در گذرگاه مرزی شلمچه ثبت شده است.

۴۰۰ موکب مردمی در مسیر ۱۵ کیلومتری میدان مقاومت خرمشهر تا شلمچه عراق شبانه روز به زائران خدمت رسانی می کنند.

۷۱۰۴/۶۰۶۸

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خوزستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لعیا زنگنه راه بهاره رهنما را می رود!/ عکس