پرداخت یارانه به همه افراد جامعه با عدالت هم‌خوانی ندارد


پرداخت یارانه به همه افراد جامعه با عدالت هم‌خوانی ندارد

نماینده مردم اراک با تاکید بر اینکه پرداخت یارانه به همه افراد جامعه با عدالت هم‌خوانی ندارد، تفکیک دهک‌های جامعه را امری مطابق عدالت برشمرد.

به گزارش گلستان ۲۴؛ علی اکبر کریمی، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجو، در خصوص حذف یارانه سه دهک بالا اظهار داشت: بحث ساماندهی و پرداخت یارانه ها امر منطقی است که دولت را هم مکلف کردیم تا طبق قانون یارانه ثروتمندان و سه دهک بالا را حذف کند.

وی با بیان اینکه دولت باید در این خصوص جدیت و دقت لازم را داشته باشد، افزود: دولت بار‌ها در حالی اعلام کرده قصد دارد این قانون را اجرایی کند که در عمل هیچ اتفاقی نیفتاده است. از سوی دیگر باید دقت کند حین اقدامات خود حقی تضییع نشود و یارانه افرادی که استحقاق دریافت یارانه را دارند، قطع نشود.

کریمی تاکید کرد: متاسفانه این موضوع تلخ در کشور وجود دارد که بخشی از زندگی طیفی از مردم به یارانه بستگی دارد اگرچه ارزش یارانه‌ها با توجه به تورم گسترده‌ای که از سال‌های گذشته وجود داشته به شدت کاهش پیدا کرده است، اما همین اندازه هم نور امیدی برای مردم به وجود آورده است.

نماینده مردم اراک در خصوص نحوه هزینه کرد پول حاصل از حذف یارانه دهک‌های بالا گفت: دولت باید طبق احکامی که در قانون بودجه پیش بینی شده در این خصوص عمل کند و باید این وجوه را در چارچوب مجوز‌هایی که سالانه در قانون بودجه داده می‌شود به مصرف برساند از این رو نمی‌تواند به طور دلخواه این منابع را مصرف کند.

وی با تاکید بر اینکه پرداخت یارانه به همه افراد جامعه با عدالت هم خوانی ندارد، تفکیک دهک های جامعه را امری مطابق عدالت برشمرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ دوباره نخوابیدم افکار پریشون ریمیکس اینستا