افتتاح 176 کلاس درس جدید در یزد


افتتاح 176 کلاس درس جدید در یزد

25 طرح آموزشی، پرورشی و ورزشی با 176 کلاس درس در استان یزد همزمان با سراسر کشور از طریق ارتباط ویدئو کنفرانسی با معاون اول رئیس جمهور و وزیر آموزش و پرورش مود افتتاح قرار گرفت.

به گزارش ایسنا، این طرح‌ها که با سرمایه‌گذاری 55 میلیارد تومان و همچنین کمک‌های خیرین مورد بهره‌برداری قرار گرفت، در مجموع ۲۹ هزار و ۶۹۵ مترمربع زیربنا دارد.

«محمدعلی طالبی» استاندار یزد در این مراسم که به صورت نمادین در مدرسه نیک‌اندیشان ۲ در منطقه‌ی آزادشهر برگزار شد، با اشاره لزوم نقش‌آفرینی خیرین در خصوص ساخت مدرسه با توجه به شرایط کنونی کشور، اظهار کرد: بیشتر مدارس استان در زمان وفور درآمدهای نفتی کشور ساخته شده ولی امروز در شرایط پایین‌ترین وضعیت درآمدهای نفتی قرار داریم که نیاز است خیرین به ویژه در بخش‌های آموزشی به یاری دولتمردان بیایند.

وی عنوان کرد: البته در شرایط حاکم نیز روحیه خیرمندی در جامعه همچنان موج می‌زند و انسانهای بزرگی هستند که برکات آن در کشور ساری و جاری است به طوری که با گذشت از سرمایه‌های خود و ساخت فضاهای آموزشی زمینه تحصیل دانش‌آموزان کشورمان را فراهم می‌آوردند.

«جواد ذاکر» مدیر کل نوسازی مدارس استان نیز در این مراسم به سرانه بالاتر از میانگین کشوری فضاهای آموزشی استان اشاره کرد و گفت: با این وجود برخی مدارس استان فرسوده هستند و نیاز به تخریب و بازسازی دارند.

وی از بهره‌برداری ۱۵ طرح آموزشی، پرورشی و ورزشی دیگر در استان تا پایان سال جاری خبر داد و گفت: خوشبختانه اقدامات خوبی در زمینه جمع‌آوری مدارس خشت و گلی و بخاری‌های نفتی مدارس در استان انجام گرفته است.

«امیر حسین رادمنش» رییس هیات مدیره مجمع خیرین مدرسه ساز یزد هم اظهار کرد: هر چند ماهیانه ۲.۵ مدرسه با مشارکت خیرین استان ساخته می‌شود اما همچنان در استان با کمبود مدرسه مواجه‌ایم.

وی در این باره به فرسودگی ۳۵ درصد مدارس استان اشاره کرد و گفت:در ابتدای سال تحصیلی امسال ۱۹ مدرسه در قالب ۱۵۲ کلاس درس تحویل آموزش و پرورش استان شد که 11 مورد آنها خیری و هشت مورد نیز مشارکتی بودند.

یاداور می‌شود؛ امروز دو هزار پروژه آموزشی، پرورشی و ورزشی مشتمل بر ۱۰ هزار کلاس درس به صورت همزمان در سراسر کشور به صورت ویدئو کنفرانس به بهره‌برداری رسید که برای افتتاح آنها مجموع بالغ بر 3۲۰۰ میلیارد تومان هزینه شده است.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه یزد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ماجرای عکس ناجور نعیمه نظام دوست در ویلای کردان ! / فتوشاپ نیست خودم بودم + فیلم