ایجاد کتابخانه عمومی ویژه نابینایان در گیلان


ایجاد کتابخانه عمومی ویژه نابینایان در گیلان

مدیرکل کتابخانه های عمومی گیلان از پیگیری اختصاص مکان مناسبی برای ایجاد کتابخانه عمومی تخصصی گویا و بریل در استان خبر داد و خاطرنشان کرد: به دنبال فضای مناسبی برای انتقال کتابخانه عمومی ویژه نابیانایان هستیم.

به گزارش ایسنا، پریسا کرمی در مراسم تجلیل از کتابخوانان برتر تنها کتابخانه عمومی گویا و بریل استان گیلان که به مناسبت روز جهانی عصای سفید برگزار شد، ضمن تاکید بر حل مشکلات زیرساختی کتابخانه ها جهت راه اندازی بخش ویژه گویا و بریل، اظهار کرد: خوشبختانه کتابخانه گویا و بریل خاتم الانبیاء(ص) رشت از امکانات خوبی برخوردار است.

وی راه اندازی طرح «پیک دانش» برای نخستین بار در کشور با همکاری کتابخانه عمومی گویا و بریل رشت و سازمان بهزیستی استان را اقدامی ارزشمند در رفع نیازهای مطالعاتی مددجویان و نابینایان استان برشمرد و گفت: در راستای این طرح کتاب های مورد نیاز افراد به مناطق مختلف پست می شود.

مدیرکل کتابخانه های عمومی گیلان اضافه کرد: این اقدام بسیار خوب تاکنون نیازهای بسیاری از افراد به ویژه معمولان را که توان و فرصت مراجعه به کتابخانه را نداشته اند برآورده کرده است.

کرمی پیگیری اختصاص مکان مناسبی برای ایجاد کتابخانه عمومی تخصصی گویا و بریل در استان خبر داد و خاطرنشان کرد: به دنبال فضای مناسبی برای انتقال کتابخانه عمومی ویژه نابیانایان هستیم.

وی ادامه داد: در این خصوص با مسئولین مختلفی رایزنی کردیم و تاکنون به نتیجه مناسبی دست نیافتیم، اما امیدواریم با کمک و مساعدت خیرین، مسئولین استانی و شهرداری فضای مطلوبتری برای عزیزان نابینا در استان فراهم آوریم.

وی با بیان اینکه استان گیلان در مجموع 82 کتابخانه نهادی و حدود 70 هزار عضو کتابخانه دارد، تصریح کرد: 200 نفر عضو تنها کتابخانه گویا و بریل استان گیلان هستند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گیلان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


صبح بخیر دلبرانه با انواع متن های عاشقانه و خاص