پذیرایی از 60هزار زائر در قرارگاه مردمی اربعین قم


پذیرایی از 60هزار زائر در قرارگاه مردمی اربعین قم

رییس قرارگاه مردمی اربعین قم گفت: تاکنون 60هزار و 259نفر از زائران اربعین در قرارگاه مردمی اربعین قم، پذیرش شدند که از این تعداد 47هزار و 747نفر مرد و 12هزار و 512نفر زن بودند.

مهدی قربانی‌کرم در گفت‌وگو با ایسنا عنوان کرد: قرارگاه مردمی اربعین قم از ۱۳مهرماه مصادف با هفتم ماه صفر آغاز به‌کار کرد و پذیرای زائران ایرانی و غیر ایرانی اربعین بوده است و زائرین در ۲۴ساعت شبانه روز، پذیرش می‌شوند.

وی افزود: خدمات قرارگاه مردمی اربعین تا بازگشت زائرین خدمت‌رسانی را ادامه خواهد داد و تا ۱۷آبان‌ماه مصادف با ۱۰ربیع‌الاول زائران پذیرش می‌شوند و خدمات به آن‌ها ارائه خواهد شد تا زائران خارجی که قصد مراجعت به کشور خود را دارند با مشکلی مواجه نشوند.

رییس قرارگاه مردمی اربعین قم بیان کرد: قرارگاه مردمی اربعین قم، ظرفیت اسکان و پذیرایی روزانه ۶هزار و ۵۰۰آقا و ۲هزار و ۵۰۰خانم را دارد و بر همین اساس تاکنون ۶۰هزار و ۲۵۹نفر از زائران پذیرش شدند که از این تعداد ۴۷هزار و ۷۴۷نفر مرد و ۱۲هزار و ۵۱۲نفر زن بودند.

وی با بیان اینکه طبق‌ برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، تا پایان فعالیت قرارگاه، از ۳۰۰هزار زائر اربعین پذیرایی خواهد شد، تصریح کرد: از مجموع زائران پذیرش شده، بیشترین افراد از کشور پاکستان بوده‌اند که ۳۵هزار و ۶۳۵نفر زائر پاکستانی از خدمات قرارگاه اربعین تاکنون بهره‌مند شدند؛ همچنین ۲۳هزار و ۳۵ زائر ایرانی نیز در قرارگاه اربعین پذیرش شدند.

قربانی‌کرم اضافه کرد: تاکنون ۸۱۰زائر از کشور آذربایجان، ۴۰۲زائر از کشور افغانستان، ۲۲۰زائر از کشور هند، ۱۴۱زائر از کشور ترکیه، ۷زائر عراقی، ۴زائر روسی، ۳زائر از کشور سوئد، و ۱زائر از کشورهای اتریش و تایلند در قرارگاه اربعین پذیرش شدند که این آمار نسبت به سال قبل حدود ۳۸درصد رشد داشته است.

وی اظهار کرد: غرفه‌های مختلف خدماتی از جمله رخت‌شورخانه، پیرایشگاه و خیاط‌خانه در داخل قرارگاه مستقر هستند که به صورت رایگاه به زائرین ارائه خدمت می‌کنند، همچنین در غرفه درمان نیز، خدمات پزشکی و درمانی به زائران ارائه می‌شود.

قربانی کرم تاکید کرد: همچنین غرفه‌های متعدد پذیرایی در قرارگاه مشغول خدمت‌رسانی هستند که علاوه بر توزیع سه وعده غذای گرم، نوشیندنی‌های سرد گرم از چای و دمنوش تا شیر و شربت بین زائران توزیع می‌شود.

وی با اشاره به اینکه کاروان‌های غیرایرانی برای رزرو می توانند به سامانه ثبت‌نام قرارگاه مراجعه کنند، گفت: در ورودی‌های شهر نیز خادمان راهنمای زائر مستقر هستند تا زائران غیرایرانی را به سمت قرارگاه دعوت می‌کنند.

رییس قرارگاه مردمی اربعین قم در خصوص اقدامات فرهنگی برنامه‌ریزی شده در قرارگاه مردمی اربعین قم، خاطرنشان کرد: برنامه‌های مختلف فرهنگی از جمله حلقه‌های معرفتی، یادمان شهدا، جلسات آموزشی سواد رسانه و فضای مجازی و پاسخ به شبهات اجرایی می‌شود که ۲۰۰طلبه خواهر و برادر که به زبان‌های اردو، عربی و انگلیسی مسلط هستند، در این امر مشارکت دارند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قم

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی