ویزیت رایگان زائران اربعین توسط پزشکان شیرازی در کربلا


ویزیت رایگان زائران اربعین توسط پزشکان شیرازی در کربلا

با استقرار موکب احمدبن موسی(ع) در کربلا، خدمات پزشکی و ویزیت بیماران به شکل رایگان توسط پزشکان شیرازی در حال انجام است.

به گزارش ایسنا، مسئول کمیته بهداشت و درمان موکب احمدبن موسی(ع) سه شنبه در جمع خبرنگاران اعزامی به کربلا با بیان اینکه در این موکب خدمات درمانی به‌صورت رایگان به زائران خارجی و ایرانی ارائه می‌شود، گفت: روزانه ۱۲۰۰ تا ۱۵۰۰ در بخش آقایان و ۸۰۰ تا ۱۰۰۰ نفر در بخش بانوان در این موکب ویزیت می‌شوند.

محمد ابراهیمی‌فرد، از حضور ۴۰ کادر درمانی در موکب خبر داد و گفت: این افراد شامل پزشک، پرستار و متخصصان داخلی و طب اورژانس هستند که از شیراز اعزام شده اند.

وی افزود: در موکب احمدبن موسی(ع) خدمات درمانی شامل ویزیت، ارائه دارو، نوار قلب، تزریقات، پانسمان و غیره به صورت رایگان به تمام زائران اربعین اعم از ایرانی و خارجی ارائه می‌شود.

ابراهیمی‌فرد تأکید کرد: خدمات پزشکی در موکب احمدبن موسی(ع) تنها ویژه زائران مستقر در این موکب نیست بلکه از موکب‌های مختلف کربلا و حتی زائران عراقی و سایر کشورها هم به این بخش مراجعه می‌کنند.

وی با بیان اینکه درمانگاه عمومی موکب احمدبن موسی(ع) دارای ۲۰ تخت است که ۱۰ تخت در بخش بانوان و ۱۰ تخت در بخش آقایان قرار دارد، گفت: خدمات پزشکی در موکب احمدبن موسی(ع) از ۱۸ مهرماه آغاز شده است و تا یک روز بعد از اربعین ادامه خواهد داشت.

مسئول کمیته بهداشت و درمان موکب احمدبن موسی(ع) گفت: به صورت روزانه در بخش درمانگاه آقایان ۱۲۰۰ تا ۱۵۰۰ نفر و در درمانگاه بانوان ۸۰۰ تا ۱۰۰۰ نفر ویزیت می‌شوند.

ابراهیمی فرد با بیان اینکه عمده مشکلات زائران بیماری‌های گوارشی و سرماخوردگی است، به زائران اربعین توصیه کرد تا رعایت بهداشت فردی داشته و از خوردن غذاهای چرب و غذاهایی که نمی‌دانند منشأ آن چیست، پرهیز کنند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فارس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن دیکته شب کلاس دوم ابتدایی برای همه درس ها