لزوم بهره‌گیری از ظرفیت مساجد در فعالیت‌های پژوهشی


لزوم بهره‌گیری از ظرفیت مساجد در فعالیت‌های پژوهشی

نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز با اشاره به ظرفیت گسترده مساجد و روحانیون، لزوم بهره‌گیری از این پتانسیل در امور پژوهشی خصوصا در حوزه فرهنگی را متذکر شد.

به گزارش ایسنا، آیت‌الله لطف‌الله دژکام سه شنبه 23 مهر در مراسم افتتاح مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر شیراز، با اشاره به نقش مساجد در ابعاد مختلف، گفت: مسجد می‌تواند نقش خوبی در فرهنگ‌سازی و پژوهش در جامعه داشته باشد.

وی با بیان اینکه مدیریت فرهنگی مساجد یکی از موضوعات مغفول مانده در شیراز است، افزود: بیش از ۶٠٠ مسجد در شیراز وجود دارد و می‌توان با استفاده از این ظرفیت موجود نسبت به آگاهی‌افزایی در میان عامه مردم اقدام کرد.

آیت الله دژکام با تأکید بر اینکه پژوهش‌ها باید از اتاق‌ها خارج شده و عملیاتی شده و تبدیل به فرهنگ شوند، خواستار همکاری مساجد و روحانیان و مراکز پژوهشی با یکدیگر شد تا آگاهی عامه مردم در جامعه افزایش یابد.

امام جمعه شیراز با ذکر این نکته که اسلام توجه ویژه‌ای به تحقیق و پژوهش دارد، گفت: افزایش آگاهی شهروندان و ایجاد مطالبه‌گری در میان آنان در کنار مراکز پژوهشی ایجاد شود.

وی آیاتی با یادآوری آیاتی چند از کلام‌الله مجید، خاطرنشان کرد: با استفاده از آموزه‌های قرآنی می‌توانیم تمام نیازهای انسان را برطرف کنیم یعنی حتی در شهرسازی هم می‌توانیم از این آموزه‌ها استفاده کنیم و شهر را به گونه‌ای بسازیم که برای انسان‌ها ضرر نداشته باشد.

آیت‌الله دژکام ادامه داد: البته ایمان و انجام فعالیت‌های خیر از جمله مواردی است که اگر کسی داشته باشد، به فرموده قرآن هیچگاه متضرر نخواهد شد.

به گزارش ایسنا، مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر شیراز به عنوان یکی از برنامه‌های اعلامی شورای پنجم این شهر، در سال سوم فعالیت پارلمان شهری، با حضور نماینده ولی فقیه در فارس، شهردار و رئیس و اعضای شورای شهر شیراز، افتتاح شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فارس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ سلام فرمانده 3 ابوذر روحی