24 میلیارد تومان صرف درمان حیوان گزیدگی در مرند شد


24 میلیارد تومان صرف درمان حیوان گزیدگی در مرند شد

تبریز- ایرنا- فرماندار ویژه مرند از هزینه‌کرد 24 میلیارد تومان جهت درمان حیوان گزیدگی در سال گذشته در این شهرستان خبر داد و گفت: رفتارهای پیشگیرانه برای کاهش این هزینه‌ها ضروری است.

به گزارش ایرنا، داود گرشاسبی روز سه شنبه در جلسه کارگروه بهداشت و سلامت شهرستان مرند افزود: مسوولین مربوط باید از طریق افزایش آگاهی در خصوص آثار و تبعات بیماری هاری و گزش حیوانات، میزان آن را به حداقل برسانند.
وی همچنین ضمن انتقاد از وضعیت کشتارگاه مرند اظهار داشت: تامین سلامت مردم باید اولویت شهرداری بوده و هرچه زودتر اقدامات لازم را جهت اصلاح وضعیت بهداشتی کشتارگاه مرند انجام دهد.
فرماندار مرند تاکید کرد: مسوولین باید به حوزه های مربوط به سلامت و بهداشت مردم بیشتر توجه کرده و نسبت به اجرای پروژه های مهم در شهرستان حساسیت داشته باشند.
وی ضمن اشاره به مشارکت بالای ۸۰ درصد در کمپین فشار خون در شهرستان خاطرنشان کرد: این میزان استقبال به جهت توجیه مردم نسبت به اهمیت موضوع و تعامل آنها بوده که لازم است در کلیه امور، این توجبه و اقناع عقلی صورت گیرد.
گرشاسبی همچنین به مضرات استفاده از فست فودها اشاره کرد و افزود: برای کاهش استفاده از فست فودها، باید بدیلی برای آنها ایجاد کرده و با تغییر در این حوزه توسط مسوولین مربوط، تقابل منطقی انجام شود.
وی در خصوص پویش پاکسازی محیط شهرها و روستاها از زباله ها نیز گفت: لازم است این حرکت ابتدا بصورت پایلوت، با همکاری کلیه ادارات و سازمان های مردم نهاد در یکی از شهرها و روستاهای شهرستان انجام شود.
فرماندار مرند تاکید کرد: در راستای فرهنگ سازی عدم تولید آشغال نیز باید عمل کرده و ضمن پاکسازی مسیرها، به زیباسازی ورودی های شهرستان توجه کرد.
وی همچنین از آغاز اجرای مدول دوم تصفیه خانه فاضلاب مرند خبر داد و گفت: امیدواریم با پایان این پروژه، بسیاری از مشکلات ما در جهت تامین آب حل شود.

۹۹۱۶/۳۰۷۱

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان شرقی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گیتی آذرپی درگذشت