برپایی محفل شعر «جاماندگان اربعین حسینی» به همت فعالین کانون های مساجد تهران


  برپایی محفل شعر «جاماندگان اربعین حسینی»  به همت فعالین کانون های مساجد تهران

حجت الاسلام قدیریان از برپایی محفل شعر جاماندگان اربعین حسینی خبر داد و گفت: این محفل با حضور شعرا و جمعی ازمداحان اهل بیت(ع) در مجتمع فرهنگی هنری نور برگزار می شود.

حجت الاسلام «غلامعلی قدیریان» در گفت و گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان از برپایی شب شعر جاماندگان اربعین حسینی به همت ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان تهران خبر داد و اظهار کرد: این مراسم شب شعر عصر امروز23 مهرماه در مجتمع فرهنگی هنری نور واقع در جنت آباد شمالی، بالاتر از چهارراه ایرانپارس،بلوار سی متری انصار المهدی (عج) با حضور شاعران حوزه عاشورایی و آئینی و مرثیه سرایان اهل بیت(ع) برگزار می شود.

مدیرستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان تهران افزود: با توجه به اینکه ادبیات و شعر در موضوع عاشورا از گذشته تاکنون به خوبی حق مطلب را ادا کرده است، به همین جهت برگزاری این برنامه که به صورت شب شعر برگزار می شود، تلاشی است در زمینه توصیف حال و هوای جاماندگان اربعین حسینی که با قرائت شعر شاعران همراه است.

حجت الاسلام قدیریان با اشاره به مشارکت کانون های فرهنگی هنری مساجد استان تهران در برگزاری همایش پیاده روی جاماندگان اربعین حسینی، از برپایی 5 موکب اصلی توسط کانون های فرهنگی هنری مساجد این استان در مسیر پیاده روی جاماندگان اربعین حسینی خبر داد و گفت: این موکب ها در زمینه فرهنگی، پاسخگویی به سوالات شرعی، اجرای مسابقات فرهنگی و اجرای برنامه توسط عمو روحانی برای کودکان خدمت رسانی خواهند کرد.

وی گفت: مواکب اصلی کانون های مساجد در همایش پیاده روی جاماندگان اربعین حسینی در مسیرهای خیابان فدائیان اسلام و خیابان 17 شهریور برپا می شود و از صبح روز اربعین حسینی فعالیت خود را آغاز می کنند، قرائت زیارت عاشورا، قرائت زیارت اربعین و مرثیه سرایی بخش دیگری از برنامه های این مواکب است.

همایش جاماندگان اربعین حسینی در روز اربعین با برنامه قرائت زیارت اربعین و مرثیه سرایی مداحان اهل بیت (ع) از میدان امام حسین (ع) به سمت حرم حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) و برای زیارت بارگاه مقدس آن حضرت که در روایات ثواب زیارت سیدالشهدا(ع) حرکت می کنند.

پایان پیام/40

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


طَرح ِ اَندام ِ درد