تقویت سینما حقیقت و حمایت ویژه از مستندسازان


تقویت سینما حقیقت و حمایت ویژه از مستندسازان

مدیر مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی: پنج اقدام را در دستور کارمان قرار دادیم که تقویت سینما حقیقت و تنوع بخشیدن به گونه‌ها، همچنین حمایت ویژه از مستندسازان، اهالی سینمای تجربی و پویانمایی از جمله آن‌هاست

تقویت سینما حقیقت و حمایت ویژه از مستندسازانبه گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، آقای محمد حمیدی مقدم در نخستین نشست رسانه‌ای خود در مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی افزود: امروز مرکز سینمای مستند و تجربی اهمیت ویژه‌ای در نقشه سینمای ایران دارد. با توجه به تحولات سریع جامعه و فناوری‌های رسانه دسترسی به قابلیت‌های مستندسازی سهل شده است و مرکز گسترش با این شناخت می‌خواهد از این فرصت استفاده و نگاه جدیدی را با دنیا ایجاد کند.
وی با بیان اینکه ما در پنج محل تاثیرگذار هستیم که سینمای مستند یکی از مهم‌ترین آنهاست گفت: با نگاه جدیدی که در حوزه مستند داریم تنوع دادن به گونه‌های مستندسازی در دستور کار قرار گرفته است.
مقدم ادامه داد: پویانمایی هم هنر صنعتی است که جایگاه اساسی دارد و از آن حمایت ویژه می‌کنیم. ما در هر ماه یک خبر از موفقیت پویانمایی‌های تحت حمایتمان داریم و تصمیم داریم بازار جهانی پیدا کنیم.
حمیدی مقدم افزود: تهیه و ساخت فیلم‌های تجربی هم بخش سومی است که در دستور کار ما قرار گرفته است و با حمایت رئیس سازمان سینمایی فیلم تجربی به مرکز برگردانده شد.
رییس مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی گفت: در بخش چهارم تصمیم داریم خانه‌های مستند در مراکز استان‌ها و شهرستان‌ها به وجود آوریم. ایران، فقط تهران نیست و درصددیم با حمایت اداره کل ارشاد استان‌ها اتفاق‌های خوبی در شهرستان‌ها رقم بزنیم.
وی افزود: پنجمین کار ما، تقویت درگاه عرضه فیلم‌های مستند یا همان جشنواره سینما حقیقت است. ما مهم‌ترین جشنواره مستند در خاور میانه را داریم.
رییس مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی گفت:طراحی شیوه نامه حمایتی مرکز سینمای مستند و تجربی هم در دستور کار ما بوده و از امروز همه اقدامات مالی قابل مشاهده است و همه می‌توانند به این شیوه نامه دست پیدا کنند.
وی افزود: برخط (آنلاین) بودن این شیوه نامه از نقاط مثبت آن است. ما از انواع دیدگاه‌ها و پیشنهاد‌ها در این باره استقبال می‌کنیم.

از احتمال حضور «لاله» در جشنواره فیلم فجر تا ایجاد تغییرات در شکل و اجرای سینما حقیقت
رئیس مرکز سینمای مستند و تجربی درباره پروژه تولید فیلم «لاله» گفت: پس از جلسات متعددی که درباره این طرح داشتیم، تولید فیلم «لاله» از سرگرفته می‌شود.
آقای حمیدی مقدم در نشست پرسش و پاسخ با خبرنگاران افزود: ما مالک صددرصد فیلم هستیم. یک سرمایه از دست رفته داشتیم و باید آن را احیا می‌کردیم که در چنین شرایطی تولید فیلم «لاله» شروع شد.
حمیدی مقدم گفت:در سال ۹۸ جلسات متعددی شکل گرفت، اما با مطالعات کارشناسی دوباره یک تیم گرد هم آمدند و تورج منصوری تهیه کنندگی این کار را بر عهده گرفت. سه، چهار روز پیش فیلمبرداری بخش‌های منقطع آن انجام شد و الان این پروژه در مرحله تدوین قرار دارد و امیدواریم «لاله» در جشنواره فجر امسال حضور داشته باشد.
وی در پاسخ به سوالی درباره نمایش گسترده مستند ادامه داد: بعد از جشنواره سینما حقیقت تصمیم داریم روز مستند را در پردیس سینمایی چارسو برگزار کنیم.
رئیس مرکز سینمای مستند و تجربی با بیان اینکه نمایش تنها کافی نیست و باید اقدامات دیگری هم انجام شود گفت: تصمیم داریم ارتباط ویژه با تلویزیون که پایگاه اصلی نمایش مستند است برقرار کنیم
آقای حمیدی مقدم در پاسخ به سوالی درباره چگونگی حمایت از پویانمایی‌ها در این مرکز افزود: بازگشت پویانمایی به مرکز سینمای مستند و تجربی عقب گرد نیست. بسیاری از پویانمایی‌ها به شکل خصوصی ساخته می‌شوند. هدف ما بیشتر حمایت از پویانمایی‌های کوتاه است.
مقدم گفت: مرکز استعداد‌ها را به سمت پیشرفت و صنعتی شدن سوق می‌دهد.
وی در پاسخ به سوالی درباره چگونگی برگزاری سینما حقیقت افزود: سینما حقیقت، امسال دچار تحولاتی در شکل و اجرا می‌شود و آن هم به دلیل روند رو به رشد آن است همچنین به خاطر کیفیت بالایی که این جشنواره دارد تصمیم داریم از افراد تخصصی‌تر استفاده کنیم.
حمیدی مقدم در پاسخ به پرسشی درباره احتمال همپوشانی فعالیت‌های این مرکز با انجمن سینمای جوان یا دیگر مراکز سینمایی گفت: مرکز ما قرار است تولید فیلم‌های هنری یا فیلم‌هایی را که نگاه متفاوتی به سینما دارند به عهده بگیرد.
وی افزود: هنر و تجربه فعلا با توجه به اینکه موسسه مستقلی است با سازمان سینمایی ارتباط دارد و چند ماهی است که به عنوان ناظر مالی در نظر گرفته شده است. آن‌ها نمایش مستقلی دارند. هنر و تجربه فقط در حوزه نمایش فیلم فعالیت دارد و ما تولید کننده هستیم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | قابی دیدنی از بازیگر زن پُرحاشیه در حرم امام رضا(ع)