24مهر، موزه‌های گیلان میزبان جانبازان می‌شوند


24مهر، موزه‌های گیلان میزبان جانبازان می‌شوند

رشت - ایرنا - معاون میراث فرهنگی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان اعلام کرد: 24 مهرماه بمناسبت روز پارا المپیک بازدید از موزه ها و اماکن تاریخی استان برای جانبازان و معلولان رایگان اعلام شده است.

ولی جهانی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این تصمیم بر اساس درخواست کمیته ملی پارالمپیک جمهوری اسلامی ایران و موافقت وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی صورت گرفته و بازدید از موزه‌های تحت پوشش این وزارتخانه در روز یاد شده رایگان اعلام شده است.
وی اظهار داشت: بازدید از موزه‌های تحت پوشش این وزارتخانه و از جمله موزه های گیلان برای جانبازان و معلولان به همراه یک نفر از اعضاء خانواده به صورت رایگان امکان پذیر است.
وی یادآور شد: شاید در سال هایی نه چندان دور گردشگری تنها در دریا و جنگل این سرزمین خلاصه می شد اما امروز در راستای توسعه و رونق صنعت گردشگری، توانمندی های بسیاری در این حوزه برای استان تعریف شده که موزه ها می تواند بعدی از آن باشد.
گنجینه رشت، موزه میراث روستایی گیلان، موزه فومن و موزه تاریخ چای ایران (لاهیجان) از جمله موزه های تحت پوشش اداره کل میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری گیلان است.
علاوه بر موزه های یادشده موزه نظامی نیروی دریایی بندرانزلی، نگارسرای امامزاده عون ماسوله، موزه اسناد تاریخی رودبار، فرهنگ و تمدن حکیم نظامی آستارا ، قلعه رودخان، فرهاد شرفی ماسوله، عشایری سوباتان، تحقیقات علوم شیلاتی و فنون دریایی دکتر کیوان، خانه درزی ماسوله علوم کشاورزی و منابع طبیعی و موزه تحقیقات بین المللی تاسماهیان از دیگر موزه های گیلان است.
۱۸۸۱/۲۰۰۷/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گیلان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس های جنجالی و برهنه سارا و نیکا در استخر مختلط