اجرای یک وعده غذای گرم در 115 روستا مهد گیلان


اجرای یک وعده غذای گرم در 115 روستا مهد گیلان

رشت - ایرنا - مدیرکل بهزیستی گیلان گفت: 115 روستا مهد استان تحت پوشش طرح یک وعده غذای گرم قرار گرفتند.

حسین نحوی نژاد روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در اجرای طرح یک وعده غذای گرم در استان گیلان، دو هزار و ۵۰۰ کودک تحت پوشش قرار گرفتند که هشت میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان برای اجرای آن در نظر گرفته شده است.

وی اظهار داشت: در زمان حاضر، ۳۵۸ مهدکودک شهری، ۱۲۲ روستا مهد و ۲۱ مهد حاشیه شهر تحت نظارت بهزیستی در استان گیلان فعال است که ۱۴ هزار و ۵۰۰ کودک در آن نگهدای می شوند.

مدیرکل بهزیستی گیلان با بیان این که کمتر از هشت درصد از کودکان استان در مهدهای کودک نگهداری می شوند، خاطر نشان کرد: ظرفیت برای مهدهای کودک داریم.

وی بیان داشت: با رایزی های انجام گرفته با صنعت، معدن و تجارت و استانداری، شهریه مهدهای کودک استان گیلان در سال جاری حداکثر تا ۲۹ درصد افزایش یافته است.

نحوی نژاد به اجرای برنامه شامل سازی برای نخستین بار در استان گیلان اشاره و اضافه کرد: برنامه شامل سازی با هدف ترویج تفکرات مردم دوستی و کمک به هم نوع در کودکان به اجرا درآمده است.

طرح تامین یک وعده غذای گرم در مهدهای کودک، ۱۲ سال است که از سوی سازمان بهزیستی کشور اجرا می شود؛ این طرح برای سال جاری همزمان با هفته کودک در استان گیلان به اجرا درآمد، ۱۳ تا ۱۹ مهرماه هفته کودک بود.

۷۲۸۶/۲۰۰۷/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گیلان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ورود سرمربی برزیلی-فرانسوی تیم ملی والیبال به ایران + عکس