برداشت 72 هزار تن سیب زمینی از زمین‌های کشاورزی سلطانیه


برداشت 72 هزار تن سیب زمینی از زمین‌های کشاورزی سلطانیه

زنجان - ایرنا - امسال یک‌هزارو 800 هکتار ار زمین‌های کشاورزی شهرستان سلطانیه به کشت سیب زمینی اختصاص یافته بود که از این میزان 72 هزار تن محصول برداشت و روانه بازار خواهد شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سلطانیه روز سه شنبه در این خصوص به خبرنگار ایرنا گفت: امسال میزان اراضی زیر کشت سیب زمینی شهرستان سلطانیه در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۳۵۰ هکتار افزایش یافت که این مهم به دلیل بازار مناسب آن و افزایش رغبت کشاورزان برای کشت سیب زمینی است.

پیمان حائری افزود: سال گذشته ۱۴۰۰ هکتار از اراضی سلطانیه به کشت سیب زمینی اختصاص یافته بود و طبق برآوردهای انجام شده در سال جاری از هر هکتار ۴۵ تن محصول برداشت می شود.

وی اضافه کرد: سلطانیه قطب تولید سیب زمینی در استان محسوب می شود و بر این مبنا سطح زیرکشت این نوع محصول نیز در مقایسه با شهرهای دیگر بیشتر است که در صورت وجود بسترهای لازم از قبیل بازار مناسب برای صادرات، کشاورزان تمایل بیشتری برای افزایش سطح زیر کشت آن دارند.

این مسئول با اشاره به اینکه برخلاف تصور عموم، کود و نیترات در سیب زمینی کمتر است، ادامه داد: بر این اساس ۸۲ هزار تن کود توصیه شده مرکز تحقیقات آب و خاک کشاورزی برای محصولات کشاورزی استان اعم از سیب زمینی مورد استفاه قرار می گیرد که از این میزان ۵۰ درصد یعنی ۴۱ هزار تن آن مورد استفاه قرار می گیرد.

وی اظهار داشت: در سلطانیه نیز ۱۰ کیسه اعم از کود اوره و فسفات در هر هکتار از اراضی مربوط به کشت سیب زمینی استفاده می شود که این متناسب با توصیه های اعلام شده کارشناسان جهاد کشاورزی است.

حائری افزود: برداشت سیب زمینی از اراضی این شهرستان از ۱۵ مهر امسال آغاز شده است و به مدت ۲۰ روز ادامه دارد.

به گزارش ایرنا، ارقام متعدد سیب زمینی در شهرستان سلطانیه کشت می‌شود، اما عمده ترین رقم آگریا، اسپیریت و گرانولا است.
سطح زیر کشت محصولات کشاورزی در سلطانیه ۳۵ هزار هکتار است که از این میزان ۲۱ هزار هکتار به گندم و مابقی به دیگر محصولات کشاورزی اختصاص دارد.
شهرستان سلطانیه با ۲ بخش و ۳۰ هزار نفر جمعیت در ۴۰ کیلومتری مرکز استان زنجان قرار دارد.

۹۶۴۶/۶۰۸۵

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه زنجان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


حمله اسرائیل به سوریه و عراق همزمان با صدای انفجار در ایران