45 اثر در نمایشگاه هفته عکس اربعین حسینی بیجار به نمایش درآمد


45 اثر در نمایشگاه هفته عکس اربعین حسینی بیجار به نمایش درآمد

سنندج - ایرنا - 45 اثر در نمایشگاه هفته عکس اربعین حسینی از سری برنامه‌ سومین سوگواره استانی آئین‌های عاشورایی در نگارخانه مجتمع فرهنگی هنری امیرنظام گروسی بیجار برپا شده و تا 25 مهر امسال پذیرای بازدید علاقمندان است.

دبیر اجرایی سومین سوگواره استانی آئین‌های عاشورایی کردستان روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: سومین سوگواره استانی آئین‌های عاشورایی در ۲ بخش اصلی ویژه عکاسان با دوربین حرفه ای و بخش نگاه مردمی (عکاسی با تلفن همراه) در حال برگزاری است.

علی اصغر فیض اللهی با اشاره به اینکه اعتلای مفهوم غنی عزاداری امام حسین (ع) در فرهنگ ایرانی از جمله اهداف برگزاری این سوگواره در بیجار است، اضافه کرد: این سوگواره با محوریت نگاه آزاد به موضوع عاشورا و عزاداری اقوام ایرانی در ایام محرم برگزار شده است.

وی با اشاره به اینکه نمایشگاه هفته عکس اربعین از ۲۱ مهر برپا شده و تا ۲۵ این ماه پذیرای بازدید علاقمندان است، اضافه کرد: در این نمایشگاه ۴۵ اثر از هنرمندان استانی در بخش حرفه‌ای و موبایلی از آیین‌های عاشورایی در نگارخانه مجتمع فرهنگی هنری امیرنظام گروسی بیجار به نمایش درآمده است.

دبیر اجرایی سومین سوگواره استانی آئین‌های عاشورایی کردستان گفت: ۵۳۸ اثر به دبیرخانه این سوگواره ارسال شد که از این تعداد ۳۸۵ قطعه مربوط به بخش حرفه‌ای و مابقی بخش موبایلی بودند.

فیض اللهی با بیان اینکه تنها عکاسان استان کردستان مجاز به شرکت در این سوگواره بودند، یادآور شد: ۴۶ عکاس خارج از استان هم به این سوگواره اثر ارسال کرده بودند که حذف شدند.

وی با اشاره به اینکه داوری این دوره از سوگواره برعهده جمشید فرجوند فردا، سامان عباسی و کامران جباری بود، گفت: در اختتامیه هفته عکس اربعین حسینی که ۲۵ مهر ماه جاری برگزار می‌شود، از سه برگزیده بخش حرفه‌ای سوگواره و سه برگزیده بخش مردمی تجلیل به عمل می‌آید.

۹۹۳۶ / ۳۰۳۴

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بیوگرافی نسرین جواد زاده زیباترین بازیگر ایرانی / در جذابیت تک است + عکس شوهرش