سند توسعه مهارت به دنبال شناسایی فرصت‌های اشتغالزایی است


سند توسعه مهارت به دنبال شناسایی فرصت‌های اشتغالزایی است

سنندج - ایرنا - مدیرکل فنی و حرفه‌ای کردستان با بیان اینکه هدف از اجرای سند توسعه مهارت شناسایی فرصت‌های شغلی است، گفت: ایجاد روش‌های هدفمند و صرفه‌جویی در هزینه‌ها با رویکرد محلی و منطقه‌ای از اولویت‌های این سند محسوب است.

سید جمیل احمدی روز سه‌شنبه در نشست شورای مهارت شهرستان قروه با محوریت بررسی و تدوین سند توسعه مهارت، اظهار داشت: دولت کارآفرین یعنی دولتی که بتواند محورهای کارآفرینی را تقویت و ایجاد کند که یکی از این محورها توسعه بخش خصوصی همانند آموزشگاه‌های فعال است.

وی هدف اصلی آموزش‌های مهارتی را تربیت نیروی ماهر و توانمند اعلام کرد و افزود: نیرویی که دانش روز و مهارت داشته باشد می‌تواند در توسعه پایدار نقش مؤثری را ایفا کند و در واقع استفاده از ظرفیت‌های نیروی انسانی یکی از الزامات برای رسیدن به توسعه است.

احمدی گفت: در حال حاضر تمام دنیا به سمت و سوی آموزش‌های مهارتی رفته‌اند و به دنبال توسعه آن هستند چرا که داشتن مهارت در هر حوزه‌ای اولویت نخست محسوب می‌شود.

وی شناسایی فرصت‌های شهرستان و تبدیل آن به اشتغال و مزیت‌های رقابتی را از اهداف تدوین سند دانست و یادآور شد: این سند می‌تواند مسیر آموزش و اشتغال را تغییر دهد و اگر تمامی اطلاعات مرتبط احصا شوند کار به صورت عملیاتی انجام خواهد پذیرفت.

احمدی اضافه کرد: هرگونه پروژه‌ای باید پیوست اموزشی برای نیروی انسانی داشته باشد و در واقع اگر بتوان نیروی انسانی ماهر پرورش داد و زمینه اشتغال ایجاد شود در رفع بیکاری اثربخش خواهد بود.

سرپرست فرمانداری قروه هم در این نشست گفت: اکثر دنیا امروزه به دنبال این است که مهارتی که بتواند روند توسعه را در پیش بگیرد را در اولویت کارهای خود قرار دهند.

حسین الماسی با بیان اینکه تقویت بخش خصوصی همانند آموزشگاه‌های فنی و حرفه ای ضروری است، اظهار داشت: در قروه ظرفیت‌های بسیاری همانند معادن وجود دارد که باید با جلوگیری از خام فروشی بتوان مهارت‌های مرتبط را آموزش داده و محصولات معدنی از سنگ تا طلا را فراوری کرد.

رئیس مرکز فنی و حرفه ای قروه هم در این نشست از آموزش ۳۳۰ هزار نفر ساعت با هزار و ۳۸۰ نفر دوره و ۳ هزار و ۶۰۰ نفر ازمون در سال گذشته خبر داد.

فردین نامور به عملکرد ۶ ماهه سال جاری اشاره کرد و گفت: در ۶ ماهه ابتدای سال جاری ۱۲۳ هزار و ۴۹۹ نفر ساعت برای ۶۴۴ کارآموز ثبت نام شده آموزش های لازم را دیده اند.

وی اضافه کرد: تعداد آموزشگاه‌های آزاد شهرستان قروه ۱۵ مورد است که در سال جاری تاکنون ۹۴ هزار و ۳۵۴ نفر ساعت آموزش داده شده است.

۷۳۴۵ / ۳۰۳۴

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان